طراحی پروژه تراس(بالکن) آپارتمان مسکونی

طراحی تراس آپارتمان مسکونی.

متراژ:10متر.

سبک:مدرن.

کارفرما:آقای دکتر هاشمی.

آدرس:اصفهان،خیابان توحید،کوچه آسیاب.

طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه در اصفهان (idhome).

توضیحات:

امروزه و با گسترش زندگی آپارتمان نشینی عموما خانه هایی با متراژهای کم طراحی و ساخته می شوند و شاید یکی از دغدغه های ساکنان این آپارتمان های کوچک آن باشد،که خانه خود را چگونه و به بهترین نحو چیدمان کنند. البته لازم به ذکر است که تراس ها و بالکن های این نوع از ساختمان ها که در واقع نقش فضای باز در آن ساختمان را ایفا می کند،از این قائده مستثنی نیست و همواره به دنبال آن هستیم که بهترین کاربری را از تراس و بالکن ساختمان خود بگیریم.

امروزه به دلیل وجود تراس ها و بالکن های کوچک در ساختمان های مسکونی و آپارتمانی و کمبود فضا در آنها اغلب افراد ترجیح می دهند که تراس و بالکن ساختمان خود را رها کرده و هیچ کاری روی آن انجام ندهند.

در ادامه این مطلب گروه طراحی داخلی معماری خانه سعی بر آن دارد تا با ارائه راهکارهایی در زمینه طراحی تراس های کوچک در اصفهان شما را به استفاده از این فضاهای کوچک اما دلنشین ترغیب کند.

راهکارهای ساده برای دلنشنین کردن فضای تراس ها و بالکن ها:

1.با استفاده از چمن مصنوعی درکف تراس ها و بالکن ها سبزی و شادابی را برای فضای تراس و بالکن خود به ارمغان بیاورید.

2.با استفاد از باکس های گل و فلاور باکس ها طبیعت،رنگ و زندگی را به داخلی تراس های خود وارد کنید.

3.با پهن کردن قالیچه ها و گلیم های زیبا در کف تراس های خود صمیمیت بیشتری به فضا بدهید.

4.شما می توانید با قرار دادن یک میز و صندلی چوبی کوچک در تراس خود آن را برای نوشیدن یک لیوان چای داغ در یک عصر پاییزی آماده کنید.

5.شما می توانید با ایجاد یک فضای نشیمن کوچک در تراس خود به همراه چند قفسه که کتاب هایی در آن دارید آن را به فضایی برای مطالعه و اوقات فراغت خود تبدیل کنید.

6.از استفاده از رنگ های شاد و مهیج و همچنین وسایل دکوری در تراس های خود غافل نشوید،تا دلبسته ی ،تراس کوچک خانه خود شوید.

7.می توانید در طراحی تراس خانه خود از دیوار های سبز و یا استند های گل استفاده کنید و بخشی از طبیعت را به داخل تراس خود وارد کنید.

8.استفاده گلدان های رنگی،ریسه چراغ های رنگی و شمع در داخل تراس آن را به فضایی رمانتیک و دوست داشتنی تبدیل می کند.

کلام طراح:

شما در واقع با طراحی بخش هایی از ساختمان های خود که لحظات شاد و به یاد ماندنی را در آن سپری می کنید، خاطراتی به یاد ماندنی را برای خود و اعضای خانواده تان رغم می زنید، بنابراین از نقش بالا بردن کیفیت محل زندگی خود بر کیفیت زندگی روزمره تان  غافل نشوید.