نقش کناف در طراحی دکوراسیون داخلی

نقش کناف در طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی ساختمان های امروزی طراحی سقف ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از ایجاد طرح ها و نقش هایی زیبا در سقف ساختمان تا ایجاد نورپردازی های خاص و ویژه و ایجاد سقف های کاذب جهت عبور تاسیسات اصلی ساختمان که می تواند از دلایل ایجاد سقف های کاذب باشد.

طراحی و اجرای کناف در اصفهان

امروزه و با گسترش روز افزون ساختمان سازی در دنیا، مصالح و متریال های جدیدی پا به صنعت ساختمان گذاشته اند، که هر یک با توجه به نیاز ها و شرایط محیطی و استاندارد های ساختمان سازی هر منطقه مورد استفاده طراحان و مجریان ساختمانی قرار می گیرد، یکی از این مصالح رایج و پر کاربرد در صنعت ساختمان و بازسازی خانه در اصفهان ، که در بخش های مختلفی از یک ساختمان مورد استفاده قرارمی گیرد سیستم های کاذب کناف است، که به دلیل وجود امتیازات فراوان با استقبال زیادی درساختمان سازی بخصوص طراحی داخلی ساختمان های امروزی مواجه شده اند.

در چه بخش هایی از ساختمان می توان از سیستم های کناف استفاده کرد؟

  1. استفاده از پنل های سیمانی کناف در دیوارهای خارجی ساختمان و طراحی نمای ساختمان.
  2. استفاده از کناف در ایجاد دیوارهای داخلی ساختمان ها و ایجاد درای وال ها با هدف سبک سازی، ایجاد عایق و عبور تاسیسات از داخل دیوار ها.
  3. استفاده از کناف در طراحی سقف ساختمان های مسکونی ،تجاری ،اداری و … با هدف زیبا سازی و نور پردازی مناسب فضا های داخلی ساختمان.
  4. استفاده از سقف های کاذب کناف با هدف ایجاد سقف های دوم یا کاذب در ساختمان ها و پوشش و عبور تاسیسات اصلی ساختمان ها.
  5. استفاده از تایل کناف با هدف ایجاد سقف های کاذب سریع و ارزان قیمت و دسترسی سریع به بخش های زیرین سقف.
  6. استفاده از کناف های ضد آب ،ضد حریق،عایق صوتی،آکوا پنل ها و …..طبق شرایط محیطی و آب هوایی جهت بالا بردن کیفیت و دوام سیستم های کناف در ساختمان سازی.

طراحی و اجرای کناف در اصفهان  طراحی و اجرای کناف در اصفهان

نقش کناف درطراحی داخلی ساختمان های امروزی:

  • سیستم های کناف به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فردی از قبیل اجرای سریع و آسان، هزینه اجرایی مناسب، قابلیت ایجاد طرح های متنوع و زیبا ،سبک سازی و عایق سازی ساختمان از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی برخوردار گشته اند و در ساختمان های مدرن امروزی در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • یک طراح داخلی می تواند از سیستم های کناف در زیبا سازی و طراحی سقف و یا نور پردازی آن استفاده کند و یا جهت ایجاد طرح های دکوراتیو دیواری، میزهای تلویزیون، شلف ها و قفسه ها، درای وال ها، پوشاندن بخش هایی از سقف ها و دیوار ها استفاده کند. اما آنچه که از اهمیت ویژه ای برخوردار است استفاده بجا و مناسب از این روش اجرایی و مصالح رایج در ساختمان سازی است.
  • از سیستم های کناف عموما در طراحی سقف بخش های داخلی ساختمان های مسکونی از قبیل طراحی سقف سالن پذیرایی و نشیمن ،طراحی سقف آشپزخانه،طراحی سقف اتاق های خواب و….استفاده می گردند.
  • اصولا  کناف های سقفی با ترکیب با انواع نورپردازی جهت تامین نور و روشنایی محیط استفاده می گردند،که می توان به ترکیب سقف های کاذب کناف با لامپ های شیلنگی به صورت نور مخفی و یا ترکیب آن با انواع هالوژن های توکارو روی کار و همچنین انواع لامپ ها و آویز ها با طرح ها و فرم های مختلف اشاره کرد.
  • کناف های دکوراتیو دیواری را نیز می توان در قالب طراحی تی وی وال ها و یا شاخص نمودن بخشهایی از دیوارها جهت ارائه نور پردازی و یا طرحی خاص ارائه نمود. البته لازم به ذکر است که از کناف می توان برای ایجاد شلف ها ،قفسه ها و گنجه ها نیز استفاده کرد.
  • در طراحی کناف در سقف و بدنه می توان از مصالح رایج دیگر در ترکیب با کناف از قبیل چوب،باریسول،طرح های معرق کلاسیک یا سی ان سی،کاغذ دیواری ،آسمان مجازی،لمسه دوزی،آینه های دکوراتیو،گچبری،پتینه کاری ،نقاشی و…استفاده کرد.

طراحی و اجرای کناف در اصفهان  طراحی و اجرای کناف در اصفهان  طراحی و اجرای کناف در اصفهان

چند نکته مهم در انتخاب و اجرای کناف در ساختمان.

  1. همواره از مصالح با کیفیت و با دوام در اجرای کناف ساختمان خود استفاده کنید.
  2. در کنافکاری یک ساختمان جنس سازه های کناف،پیچ پانل،پانل کناف،نوار تیپ و ….در کیفیت نهایی بسیار تاثیر گذار است.
  3. انتخاب مجریان مجرب در زمینه کناف کاری و اجرای کناف در اجرای صحیح سازه کشی کناف،نصب درست پانل های کناف،ایجاد آویز های مناسب سقفی از تیرچه ها، دوخت و اتصال قسمت ها غیر یکپارچه، ایجاد سازه کشی مضاعف در محل های مورد نیاز و مواردی از این قبیل بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  4. نقاشی و بتونه کاری کناف نیز در زیبایی ظاهری نهایی و کیفیت کار کنافکاری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی و اجرای کناف در اصفهان

شما هم می توانید با مراجعه به کارشناسان گروه طراحی داخلی و معماری خانه در زمینه کنافکاری و اجرای کناف در اصفهان و طراحی آشپزخانه در اصفهان و طراحان داخلی آشنا به سیستم های کناف و مسلط به طراحی کناف در اصفهان بهترین و مناسب ترین طرح ها و مجریان ساختمانی را برگزینید.

به برخی دیگر از فعالیت های گروه طراحی داخلی و معماری خانه در اصفهان می توان به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی د اصفهان، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان، فروش کناف تهران، طراحی و اجرای کاغذ دیواری، پوستر دیواری، پارکت، کفپوش و لمینیت در اصفهان، طراحی و اجرای نما در اصفهان، بازسازی ساختمان در اصفهان و….اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.