اصول طراحی دیوار پشت تلویزیون یا tv wall

چگونه دیوار پشت تلویزیون اتاق نشیمن خود را طراحی کنیم؟

طراحی دیوار پشت تلویزیون یکی از تغییرات به صرفه و در عین حال جذاب در فضای پذیرایی یا اتاق نشیمن هر خانه می باشد که عموما تحت تاثیر سبک طراحی داخلی کل فضای خانه شما می باشد. تلویزیون معمولا به عنوان جزء مهمی از فضای پذیرایی یا اتاق نشیمن بر مسائل زیادی تاثیر می گذارد از جمله اینکه میتواند زاویه چیدمان مبلمان درون خانه را تغییر داده و معمولا مرکز توجه فضا واقع شود. از این رو توجه به طراحی دیوار تلویزیون یا طراحی تی وی روم ها، زیبایی و در عین حال آرامش را برای خانه شما به ارمغان خواهد آورد.

یکی از مسائلی که ذهن صاحبان ساختمان های مسکونی را به خود مشغول می سازد این است که چگونه می توانند خانه های خود را با کمترین هزینه به فضایی دلنشین تر تبدیل کرده و از تمام فضا های موجود در آن استفاده بهینه داشته باشند. پیشنهاد ما این است که شما می توانید با مراجعه به طراحان داخلی کارآزموده و تغییر در سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر خویش و همچنین طراحی دیوار پشت تلویزیون خود، فضای نشیمن خود تا حد زیادی دلنشین تر و مطلوب تر گردانید.

برای اجرای بازسازی خانه در اصفهان اینجا کلیک کنید.

در طراحی دیوار پشت تلویزیون میتوان از انواع فرم ها، مصالح و سبک ها بهره گرفت. گاه حتی این دیوار می تواند بعنوان یک پارتیشن در فضای خانه تعریف گردد و فضای نشیمن و پذیرایی خانه را از هم جدا سازد.

در این مقاله گروه طراحی داخلی و معماری خانه سعی دارد اطلاعات جامع و مفیدی در ارتباط با مصالح رایج و مورد استفاده در طراحی دیوار پشت تلویزیون و یا تی وی وال ها در اختیار شما قرار دهد تا شما با در نظر گرفتن بودجه خود بتوانید بهترین انتخاب را برای طراحی این بخش مهم از خانه خود داشته باشید.

طراحی داخلی در اصفهان

نکاتی مهم درمورد انتخاب محل مناسب برای نصب تلویزیون:

  • برای نصب تلویزیون روی دیوار باید سه عامل اصلی را مدنظر قرار دهیم: محل ، سطح دید و فاصله دید.
  • در خانه های بزرگتر می توان یک دیوار را کاملا برای نصب تلویزیون اختصاص داد و در فضاهای کوچکتر بهتر است از کنسول ها و لبه های با ارتفاع کمتر استفاده گردد.
  • پنجره و تاثیر آن بر تلویزیون: از قرار دادن تلویزیون مقابل پنجره خودداری کنید زیرا تابش نور روی صفحه مانع از دید درست شما روی تصویر و خستگی چشم شما می گردد.
  • بهترین مکان تلویزیون در دکوراسیون داخلی برای داشتن بهترین زاویه دید: تلویزیون باید در ارتفاع خط دید قرار داده شود برای این منظور باید تلویزیون در ارتفاعی قرار داده شود که سر شما در حالتی که نشسته اید هم تراز وسط صفحه تلویزیون باشد.
  • طرز چیدمان مبلمان برای بهترین دید روی تلویزیون: مهمتر از همه آن است که بدانید تلویزیون معمولا در قسمت نشیمن خصوصی خانه واقع می شود پس مبلمانی که در این قسمت قرار می گیرند مبلمان راحتی شماست.
  • باید سعی شود مبلمان به گونه ای قرار بگیرند که هرکدام تا حداکثر دید مستقیم به صفحه تلویزیون را داشته باشند و هرکس بتواند با کمترین چرخش سر به تماشای تلویزیون بپردازد.

حال به بررسی چند نکته اساسی در طراحی میز های تلویزیون خواهیم پرداخت:

  1. اتاق های نشیمن امروزی به محیطی تبدیل شده اند که علاوه بر محل استراحت اعضای خانواده، برای پذیرایی از مهمانان نیز مورد استفاده قرار میگیرد پس در طراحی دکوراسیون اصفهان باید توجه ویژه ای بکار گرفته شود.
  2. میز تلویزیون یا تی وی وال یکی از اجزای مهم اتاق نشیمن است که وجود آن به نوعی تکمیل کننده طراحی داخلی فضا و طراحی باغ ویلا اصفهان محسوب می گردد.
  3. در بسیاری از طراحی های مدرن در ترکیب با میز تلویزیون قفسه ها و شلف های متعددی قرار داده می شود که برای نگهداری لوازم مربوطه فضای کافی ایجاد می کند. در عین حال باید توجه داشت طرح این قفسه ها و میز ها ساده باشد به گونه ای که اتاق نشیمن شلوغ و بهم ریخته دیده نشود.
  4. نکته مهم در طراحی و نصب این قفسه ها و میز تلویزیون در ترکیب با یکدیگر این است که همگی طراحی مدولار دارند به شیوه ای که می توان چینش این قفسه ها را در چهارچوب مدولار براحتی تغییر داد.
  5. موردی که باعث می شود حتی طراحی های ساده در میز تلویزیون نگاه بیننده را به خود جلب کند فرم های جالب در طراحی قفسه هاست. همه ی این طراحی ها در عین مدولار بودن بدون جدا افتادگی از یکدیگر هستند.
  6. توصیه قابل توجه در طراحی میز تی وی در اتاق نشیمن های کوچک این است که میز تلویزیون و قفسه ها شناور طراحی گردند.منظور از شناور بودن این است که میز به دیوار متصل و از زمین فاصله دارد زیرا ایجاد یک فضای خالی هرچند کوچه در این گونه فضاها تاثیر بسیار دارد و احساس وسیع تر بودن فضارا به ساکنین القا می کند.

حال به بررسی چند روش طراحی دیوار پشت تلویزیون با مصالح مختلف و استفاده از فرم های مختلف می پردازیم:

1.استفاده از نورپردازی مناسب در طراحی میز tv :

  • نورپردازی یکی از تغییرات ساده و به صرفه و در عین حال چشمگیر در طراحی دیوار پشت تلویزیون برای شما می باشد، که می تواند فضای نصب تلویزیون شما را حتی در زمانی که خاموش است جذاب کند.
  • نکته قابل توجه آن است که برای نورپردازی مناسب حتما از نورهای مخفی، ملایم و خطی استفاده نمایید و از به کارگیری نورپردازی نقطه ای بپرهیزید.

طراحی داخلی در اصفهان

2.استفاده از کاغذدیواری یا یک رنگ خاص در طراحی میز tv :

  • یکی از بهترین و ساده ترین گزینه ها برای طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده از کاغذدیواری ها می باشد که دیوار را زیباتر و متفاوت تر از همیشه نشان می دهد البته سعی کنید حتی المغدور از کاغذ دیواریها با طرح ها و رنگ های خلوت تر و ساده تر استفاده نمایید تا توجه بیننده را به خود جلب نکند.
  • همچنین یکی از روش های مقرون به صرفه تر زدن یک رنگ خاص روی دیوار پشت تلویزیون است که هارمونی رنگی مناسبی با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد.
  • نکته قابل توجه در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری پشت تی وی ها این است که از رنگ ها و کاغذ هایی استفاده کنید که نقش زمینه را داشته باشند و ب خودی خود نظر بیننده را به خود جلب نکنند.

طراحی داخلی در اصفهان

بهترین کیفیت بازسازی منزل اصفهان را اینجا دنبال کنید.

3.استفاده از طرح های کناف به همراه نورپردازی در طراحی میز tv:

  • از بهترین پیشنهادها که می توان برای طراحی دیوار پشت تلویزیون در یک فضای نشیمن مدرن ارائه داد استفاده از کناف های دکوراتیو دیواری به همراه نورمخفی در پشت آن است که جلوه ای زیبا و مدرن به این فضا القا می کند.
  • البته در طراحی میز های تی وی توسط کناف به این نکته توجه داشته باشید که سیستم های کناف در پایین دست ها و زوایای قائمه بسیار آسیب پذیر خواهند بود بنابراین در طراحی تی وی روم ها در این بخش ها تدابیری بیندشید.

4.استفاده از پانل های سه بعدی دیواری یا تریدی پانل ها در طراحی میز tv:

  • پانل های سه بعدی یا تری دی پانل ها در طرح ها و رنگ های مختلف می توانند روی دیوار پشت تلویزیون شما نصب و آن را شاخص کرده و نمایی چشمگیر و در عین حال لوکس برای فضای نشیمن منزل شما ایجاد کنند. همچنین با استفاده از نورپردازی مناسب بر روی این پانل های دیواری می توان به آن ها جلوه زیباتری بخشید.
  • تریدی پانل ها در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند و در پاره ای از موارد به وسیله سی ان سی می توان روی برخی از متریال ها آنها را ایجاد کرد.

5.استفاده از پانل چوبی در طراحی میز tv:   

  • نکته مهم این است که به طور کلی استفاد از چوب در طراحی داخلی اصفهان در سبک های کلاسیک و مدرن جلوه ای زیبا و منحصر به فرد ی به منزل شما خواهد بخشید.
  • پس استفاده از پانل هایی چوبی در طراحی دیوار پشت تلویزیون می تواند طراحی خاصی باشد،که این قسمت را از سایر نقاط خانه جدا می سازد.
  • بر روی این پانل چوبی می توان با نصب طبقه و قفسه های مختلف،محل مناسبی برای قراردادن وسایل تزئینی و دکوراتیو ایجاد کرد.
  • مبلمان چوبی شما نیز می توانند با این سبک از دکوراسیون داخلی به خوبی هماهنگ شوند.

6.استفاده از سنگ ها و آجر های دکوراتیو در طراحی میز tv:

  • استفاده از سنگ ها و آجر های دکوراتیو در دیوار پشت تلویزیون نیز می توانند زیبایی منحصر به فردی برای فضای نشیمن شما ایجاد کنند.
  • شما می توانید سنگ و آجر را به گونه ای انتخاب کنید که تضاد رنگی بسیاری با دیگر بخش های منزل شما داشته باشد و بیشتر جلب توجه کند در غیر این صورت می توانید سنگ را به رنگی نزدیک به هارمونی سایر دیوارها و در هماهنگی با آنها انتخاب کنید.
  • در ادامه باید اظهار داشت به کاربردن نورپردازی و نور مخفی ها باعث ایجاد سایه روشن روی سنگ ها و آجر ها و در نتیجه به جلوه بافت سنگ و آجر و بعد گرفتن آن کمک می کند.
  • توجه به این نکته داشته باشید که امروزه سنگ ها و آجر های دکوراتیو زیبا،متنوع و منحصر به فردی برای استفاده در دکوراسیون داخلی و طراحی بخش های داخلی ساختمان شما وجود دارد پس در انتخاب و بکار گیری آنها در طراحی داخلی منزل خود درنگ نکنید.
  • این سنگ ها و مصالح را می توان با استفاده از سازه های خشک و چسب بر روی محل مورد نظر نصب کرد و نیازی به استفاده از مصالح ساختمانی نیست.

طراحی داخلی در اصفهان

7.استفاده از پارتیشن در طراحی میز tv:

  • ممکن است شما نخواهید دیواری از منزل خود را به نصب تلویزیون روی آن اختصاص دهید در این صورت این گزینه پیش روی شماست که از دیوارهای کاذب یا جداکننده در فضای نشیمن منزل خود استفاده کنید.
  • این دیوار کاذب یا پارتیشن می تواند محل نصب تلویزیون شما قرار گیرد. پس از آن نیز می توانید با قراردادن طبقات یا قفسه ها روی پارتیشن فضای لازم برای قرارگیری وسایل دیگر را نیز فراهم سازید.

8.استفاده از طبقات، باکس ها و کمد های دیواری در طراحی میز tv:   

  • ترکیب طبقه ها (شلف ها) در ابعاد مختلف همراه با تعدادی باکس و قفسه دیواری در اطراف میز تلویزیون می تواند از گزینه های مناسب برای شاخص و زیبا جلوه دادن دیوار پشت تلویزیون باشد. شما می توانید تلویزیون را با استفاده از این طبقات و لوازم دکوراتیو به زیبایی قاب کرده و جلوه زیبایی به آن ببخشید.
  • همچنین ایده استفاده از قاب عکس ها در ابعاد مختلف و در ارتفاعات مختلف به صورت نامتقارن می تواند برای زیباتر کردن این دیوار ها گزینه مناسبی قرار گیرد.

طراحی داخلی در اصفهان

نکات مهم در طراحی دیوار پشت تلویزیون یا tv roomها

  • نباید از مصالح پر زرق و برق استفاده کرد زیرا علاوه بر خسته کردن چشم شما تمرکز شما را می گیرد.
  • از ترکیب بندی رنگی جذاب در ترکیب بندی طبقه ها و قفسه ها استفاده نمایید.
  • از استفاده از نورپردازی نقطه ای پرهیز نمایید زیرا چشم شما را به خود متمرکز کرده و خسته می سازد.

گروه طراحی معماری خانه به عنوان بهترین گروه طراحی آشپزخانه در اصفهان با داشتن تجربه ای بالا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف از جمله اتاق نشیمن به شما پیشنهاد میکند برای داشتن فضایی آرام و دلنشین برای دیدن تلویزیون، طراحی میز تلویزیون، دیوار یا فضای قرارگیری آن را به کارشناسان مجرب در زمینه طراحی از جمله گروه طراحی معماری خانه سپرده و از نتیجه کار و فضای مورد پسند خود لذت ببرید.

همچنین این گروه به عنوان بهترین گروه معماری در اصفهان با فعالیت حرفه ای در زمینه اجرای دکوراسیون داخلی در اصفهان و مواردی مانند:کنافکاری،کابینت سازی،نجاری،نقاشی ساختمان،اجرای کاغذ دیواری،کفپوش و لمینیت،اجرای کورین و کوارتز،اجرای کاشی و سرامیک،اجرای گچبری های ایرانی و فرنگی،اجرای آینه های دکوراتیو و مواردی از این قبیل آماده همکاری با شما کارفرمایان و پیمان کاران ساختمانی می باشد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.