کناف در طراحی داخلی ساختمان

سقف های کاذب کناف :

knauf instagram
سقف های کاذب کناف امروزه در طراحی داخلی ساختمان های مدرن امروزی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است اما آنچه به زیبایی هر چه بیشتر سقف های کناف کمک می کند انتخاب یک طرح مناسب و ایده ال و همچنین متناسب با سطح سلیقه و محل مورد استفاده این سقف ها می باشد بنابرین بهترین گزینه مراجعه به یک طراح داخلی و استفاده از یک طراحی مناسب کناف سقف که همه موارد فنی و زیبا شناختی در آن رعایت شده باشد می باشد.
البته آنچه کنافکاران نیز بایستی به آن توجه داشته باشند این است که ارائه یک طرح مناسب و زیبا نه تنها باعث ترغیب مشتریان به استفاده از سیستم های کناف در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود می شود بلکه استفاد از یک طرح متفاوت کناف باعث تغییر دیدگاههای قدیمی مشتریان و کنافکاران نسبت به طرح ها و کاربرد کناف در ساختمان های مدرن امروزی می شود.
در مقاله پیش رو که توسط کارشناسان کناف گروه طراحی و معماری خانه تهیه شده است سعی بر آن شده تا به بررسی یکی از شاخه های کنافکاری که اجرای کناف به صورت سقف های کاذب تایل کناف می باشد اشاره کنیم و معایب و مزایای آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
سقف های مشبک یا تایل کناف:
سقف کاذب تایل کناف از سازه کشی سپری یا T شکل و تایل های سقفی با فرم ها و شکل های مختلف تشکیل می شوند که این شبکه بندی به وسیله آویزهایی با ارتفاع مورد نظر به سقف اصلی متصل و تایل ها روی این شبکه بندی قرار می گیرند. خصوصیات مثبت این نوع از سقف های کاذب باعث استفاده روز افزون از آن ها در طراحی سقف فضاهایی با کاربری اداری ٬ تجاری ٬ درمانی شده است.

knauf 1
مزایای سقف های مشبک یا تایل کناف :
1- دسترسی سریع و آسان به تاسیسات ساختمان :
تایل های سقفی به دلیل قابلیت برداشتن و گذاشتن آنها به آسانی توسط اشخاص عادی و وزن کم قابلیت آن را دارند که با برداشتن آن ها امکان دسترسی سریع و آسان به تاسیسات پشت سقف های کاذب میسرگردد.
2- نصب سریع و آسان در تایل های سقفی :
یکی ازعوامل مهم در استفاده از تایل کناف در سقف سرعت بالای اجرای آن می باشد که از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اجرای سریع و آسان زیرسازی در سازه کشی.
  • قرارگیری تایل ها به صورن وزنی بدون نیاز به پیچ جهت اتصال به سازه ها.
  • عدم نیاز به رنگ آمیزی و در پی آن به بتونه کاری کناف و درز گیری کناف.
  • استفاده ازحداقل نیروی انسانی در اجرای سقف های تایل کناف.

3- تعمیرات و نگهداری سقف های تایل کناف :
در صورت آسیب به تایل ها نیازی به تعمیرات نیست با برداشتن و جایگزینی تایل های جدید می توان آسیب دیدگی را در کوتاهترین زمان ممکن بر طرف کرد.
4- حذف رنگ آمیزی در اجرای تایل کناف :
استفاده از تایل های رنگ شده و یا تایل های روکش دار باعث حذف عملیات رنگ آمیزی و کاهش زمان اجرای کار و پیشروی سریع پروژه می شود.
5- ایجاد شرایط آکوستیکی در سقف های کاذب تایل کناف:
یکی از دلایل کاربردهای این نوع سقف ها در محیط های عمومی و شلوغ ایجاد شرایط آکوستیکی در محیط با جذب صوت از طریق استفاده ازتایل های آکوستیک جذب صوت می باشد.
خصوصیات تایل های سقفی کناف:

  • تایل های سقفی از نظر جنس در دو نوع گچی و معدنی در بازار موجود اند.
  • ابعاد تایل ها عموما 60*60 سانتیمتر می باشد.
  • تایل ها به صورت از پیش رنگ و روکش دار یا بدون روکش تولید می شوند.
  • تایل های گچی عموما با روکشی از جنس پی وی سی بر روی آن و روکشی از آلومینیوم بر پشت آن می باشد که عموما در سقف هایی که محل عبور لوله های تاسیساتی هستند و مناطقی با آب و هوای شرجی مانند شمال و جنوب کشور که امکان تعریق وجود دارد استفاده می شود.
  • از نظر خواص آکوستیکی تایل های سقفی در دو نوع ساده و دارای خواص آکوستیک تولید می شود که این تایل ها بیشتر در سینماها – آمفی تائتر- بانک ها ، دفاتر کار و فضاهی پر سر وصدا مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم اجرایی :
1- برای اینکه بی نظمی  هندسی در  حاشیه سقف های کاذب تایل به وجود نیاید بهتر است در حاشیه کار از کناف به صورت باکس ساده استفاده نمود بگونه ای که در وسط  تایل ها بدون برش و به صورت کامل اجرا شوند.
2- در اجرای سقف کاذب تایل کناف انتخاب محل مناسب تجهیزات اطفای حریق ، محل روشنایی ها و دریچه های تهویه هوا ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
3-نصب لایه ای عایق یا لایه ای از پشم سنگ معدنی در پشت تایل ها باعث افزایش جذب صوت در تایل های گچی آکوستیک و افزایش قابل توجه خاصیت آکوستیکی آن می شود.
4-پس از اجرای سازه کشی تایل ها را درون شبکه ها قرار می دهند که در صورت لزوم می توان از گیره نگه تایل استفاده نمود.

knauf 2

برای مشاهده نمونه کار های  اجرای کناف در اصفهان و نمونه های کارهای طراحی کناف در اصفهان توسط بزرگترین گروه طراح داخلی اصفهان به قسمت اهالی فن بخش کناف کاری مراجعه کنید.

برای مشاهده دیگر مقالات مربوط به کناف با موضوع استفاده از سقف های کاذب آسمان مجازی در طراحی داخلی و سوالات اساسی در مورد کناف به بخش مقالات گروه طراحی و معماری خانه مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.