استفاده از رنگ های خنثی در طراحی آشپزخانه های مدرن

همواره یکی از دغدغه، های کابینت کاران و طراحان داخلی در طراحی و اجرای کابینت و دکوراسیون داخلی یک آشپزخانه ایده آل انتخاب رنگ کابینت و رنگ دیوار ها یا فضای بین کابینتی موجود در آن آشپزخانه است.

پس اولین گام در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه مشخص کردن رنگ دیوارهای آشپزخانه است. البته اگر قصد تغییر رنگ دیوارهای آشپزخانه را دارید، بهتر است ابتدا رنگ کابینت ها را مشخص و سپس بر اساس رنگ آن رنگ دیوارها وفضای بین کابینت انتخاب شود.

در طراحی آشپزخانه های مدرن امروزی بیشتر از رنگ های خنثی  مانند خاکستری، مشکی وسفید و گاهی به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر از قبیل قهوه ای، کرم، سبز و بژ مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهاندر مقاله پیش رو که توسط گروه طراحی و معماری خانه که یکی از گروه های معماری پیشرو در زمینه طراحی آشپزخانه در اصفهان و طراحی داخلی اصفهان و طراحی کابینت در اصفهان می باشد قصد داریم در مورد محبوب ترین رنگ ها در طراحی آشپزخانه های مدرن  یعنی خاکستری ، سفید و مشکی بپردازیم.

طراحی آشپزخانه با رنگ خاکستری:

امروزه در طراحی دکوراسیون های مدرن عمدتا از رنگ های خنثی که طیفی از رنگ از سفید تا مشکی است استفاده می کنند و در شرایطی خاص با اضافه کردن مقدارکمی از رنگ های شاد و پر انرژی رنگ و لعابی ویژه به آن می دهند.

 اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که رنگ خاکستری خود به تنهایی می تواند به گونه ای تاثیر گذار باشد که آشپزخانه شما  را تازه، جذاب، مدرن و امروزی نشان دهد.

در ادامه تصاویری از آشپزخانه ها با رنگ خاکستری را مشاهده خواهیم کرد.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهان

در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد  که کابنیت های خاکستری رنگ  چگونه در ترکیب با مقدار کمی رنگ زرد ظاهری شیک و تمیز به آشپزخانه مورد نظر داده اند به گون ای که دیگرنیازی به استفاده از رنگ سفید یا رنگ های مرسوم دیگر در آن نیست.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهان

طراحی آشپزخانه با ترکیب رنگ سفید و خاکستری:

یکی از ترکیب رنگ های زیبا در طراحی آشپزخانه های مدرن ،ترکیب رنگ های سفید و خاکستری است.

 همانطور که در تصاویر پیش رو مشاهده می کنید در آشپزخانه ارائه شده با ترکیب رنگی سفید و خاکستری در طراحی آشپزخانه اول، کابینت های بالایی رنگی کاملا سفید دارند در حالی که کابینت های پایینی و کشوهای  قرار گرفته در قسمت میزاپن و میز کار خاکستری رنگ هستند، این امر سبب شده کابینت های سفید بالایی خود را در پس زمینه تیره رنگ کابینت های جلویی، زیباتر و جذاب تر جلوه دهند. در طراحی آَشپزخانه دوم برعکس عمل شده، رنگ کل کابینت ها  خاکستری است در حالی که رنگ پس زمینه یعنی دیوار سفید است.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهان

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهان

طراحی آشپزخانه با ترکیب رنگ خاکستری و رنگ چوب:

ترکیب رنگی یکی از رنگ های خنثی با طیفی از رنگ های قهوه ای چوب یکی از گزینه های ایده ال در طراحی یک آشپزخانه مدرن می باشد از جمله این ترکیب رنگی می توان به ترکیب رنگ خاکستری با رنگ قهوه ای چوب اشاره کرد.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید در طراحی آشپزخانه اول که متعلق به یک خانه آپارتمانی کوچک است، کابینت های آشپزخانه که جنس متفاوتی دارند به رنگ خاکستری تیره و کابینت های وسطی به رنگ چوب روشن هستند که در زمینه تیره خود را خیلی زیبا تر نشان می دهند. در طراحی میز کانتر  نیز از چوب رنگ روشن و سفید استفاده شده که تنوع رنگی بیشتری به این آشپزخانه داده است.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهان

طراحی آشپزخانه با ترکیب رنگی سفید و مشکی:

ترکیب رنگ سفید ومشکی یکی از پرطرفدار ترین ترکیب های رنگی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن است.

 این ترکیب رنگی ظاهری منحصر بفرد، زیبا و برجسته به  آشپزخانه خانه شما می دهد که در ادامه به روش هایی از بکار گیری این دو رنگ کنار هم اشاره خواهیم کرد.

 همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، استفاده ازبین کابینتی مشکی دربین کابینت های تماما سفید، یک ایده ناب و زیبا است که امروزه بسیاری از طراحان در طراحی آشپزخانه های مدرن و پیشرفته از آن بهره می برند.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهانطراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهان

اگر آشپزخانه کوچکی دارید که از بکار بردن رنگ مشکی در آن هراس دارید ، استفاده هوشمندانه از رنگ مشکی به میزان جزئی در عناصری مانند میز اپن اشپزخانه یا بکار گیری خطی مشکی که به صورت شکسته از بین کابینت های تماما سفید رد شده  می تواند یک نمونه ایده ال  از کابینت های سفید مشکی را برای آشپزخانه شما به همراه داشته باشد که در تصاویر زیر نمومه ای از آن را مشاهده خواهید کرد.

 طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در اصفهانبرای مشاهده نمونه کارهای اجرایی کابینت در اصفهان به صفحه اختصاصی کارشناسان مصنوعات چوبی گروه معماری خانه بپیوند.

برای مشاهده دیگر مقالات مرتبط با طراحی آشپزخانه مانند انواع چیدمان در طراحی آشپزخانه،مصالح چوبی رایج در صنعت ساختمان،نحوه صحیح محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه و طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان به بخش مقالات گروه طراحی و معماری خانه مراجعه کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.