طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی

پروژه طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی آپارتمان مسکونی.

متراژ: 270متر.

کارفرما: آقای مهندس بیاتی.

آدرس: اصفهان-خیابان توحید_خیابان مهرداد.

طراحی و اجرا توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه (idhome)

طراحی و اجرای کناف و مصنوعات چوبی سالن نشیمن و پذیرایی،طراحی تی وی روم و طراحی اتاق مستر توسط گروه طراحی و معماری خانه.

توضیحات:

یکی از مواردی که در ساختمان های امروزی با آن پیش رو هستیم عدم توجه یا کم توجهی کارفرمایان ساختمانی به رعایت اصول فنی و اصول زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان های خود است که متأسفانه با وجود هزینه های گزافی که در روند ساختمان سازی متحمل آن می شوند به نتیجه مطلوب و مورد نظردست نخواهند یافت.

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در بهبود هر چه بهتر کیفیت و کمیت ساختمان تأثیر گذار خواهد بود و در مواردی به کاهش هزینه های ساخت و ساز و پیش گیری از هزینه های پیش بینی نشده موثر خواهد بود.

نکاتی پیرامون افزایش کیفیت در طراحی و ساخت و ساز ساختمان: 

  1. مشخص کردن اهداف کلی پروژه مورد نظر و هدف نهایی در احداث ساختمان مورد نظر.
  2. مشخص کردن نوع کاربری ساختمان(مسکونی،تجاری،اداری،فرهنگی ، رفاهی تفریحی،ورزشی،محوطه و فضای سبز و …..)
  3. مشخص کردن نوع و سطح فرهنگی کاربران مورد استفاده از پروژه پیش رو.
  4. مشخص کردن منطقه و محل احداث پروژه و بررسی فنی و امکان سنجی موقعیت جغرافیایی پروژه.
  5. انتخاب زمین مناسب از نظر موقعیت جغرافیایی و ابعادی و بررسی معایب و مزایای ملک مورد نظر جهت دستیابی به اهداف اصلی پروژه.
  6. مراجعه به شرکت های مشاور در امور ساخت و ساز و بررسی و تطبیق اهداف پروژه، توجیه اقتصادی پروژه و ایجاد یک برنامه مدون و از پیش تعیین شده قبل از هر اقدامی.
  7. مراجعه به شرکت های معماری و معماری داخلی معتبر در زمینه ساخت و ساز.
  8. تهیه نقشه های ساختمانی و پلان معماری متناسب با اصول فنی که اهداف اصلی و نهایی پروژه در آن مد نظر قرار گرفته باشد.
  9. مراجعه به طراحان دکوراسیون داخلی و مشاوره با آن ها جهت تأیید نهایی پلان پروژه و امکان سنجی پلان معماری جهت ایجاد یک طراحی داخلی ایده آل و متناسب با پروژه.
  10. تهیه نقشه های نهایی پروژه در زمینه های مختلف از پلان های تأسیساتی گرفته تا پلان معماری و نقشه های دکوراسیون داخلی جهت بررسی هایی نهایی و ارائه به بخش های اجرایی پروژه.
  11. انتخاب گروه های اجرایی و کارشناسان با تجربه در زمینه ساخت و ساز ساختمان.
  12. انتخاب مواد و مصالح مرغوب و با کیفیت متناسب با طرح های ارائه شده توسط طراحان.
  13. انتخاب مهندسان ناظر جهت نظارت بر کیفیت و پیشبرد اهداف اصلی پروژه.
  14. انجام کلیه مراحل ساختمانی طبق برنامه مدون از پیش تعیین شده و نظارت بر اجرای صحیح تمام مراحل با کیفیت و استاندارد های مورد نظر.

پروژه مذکور درواقع یک واحد مسکونی نوساز در یکی از بهترین مناطق شهری اصفهان می باشد،که متأسفانه به علت عدم توجه مجریان ساختمانی آن در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و رعایت اصول فنی و زیبا شناختی با وجود هزینه های زیاد در اجرای آن از کیفیت لازم در زمینه دکوراسیون داخلی متناسب با استاندارد های مورد نظر برخوردار نبوده است.

مشکلاتی از قبیل عدم استفاده از فضاهای بی استفاده در طراحی بخش های داخلی سالن پذیرایی از قبیل طراحی یک تی وی روم (tv room) ایده آل و استفاده از فضاهای پرت در فضا جهت ایجاد دکور های خاص و ویژه در سالن پذیرایی و کم بود نور ایده آل برای فضای مورد نظر از جمله مواردی است که به آن می توان اشاره کرد.

در پروژه مذکور سعی بر آن شده است تا با ایجاد یک میز تلویزیون ظریف و استفاده از فضای بین دو ستون علاوه بر کاهش شکست ها در ساختمان بر زیبایی آن با ایجاد پشت زمینه ای از چوب طبیعی افزود و همچنین با ایجاد دکورها و قفسه هایی با سبک مدرن از فضاهای پرت و بی استفاده در سالن پذیرایی کاسته و بر زیبایی و کارایی آن افزود.همچنین مشکل نور پردازی ساختمان را با ایجاد سقف های کاذب کناف با یک طراحی ایده آل و کاربردی،جهت توزیع نور یکنواخت و مناسب با ساختمان های مسکونی حل کرد.

 گروه طراحی داخلی و معماری خانه که یکی از گروه های پیش رو در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان و اجرای دکوراسیون داخلی در اصفهان می باشد،آماده همکاری با شما همشهریان عزیز در پروژهای ساختمانی وبازسازی ساختمان در اصفهان و همچنین انجام کلیه مراحل ساختمانی از طراحی و اجرای کناف در ساختمان گرفته تاطراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، مصنوعات چوبی در ساختمان ، اجرای کاغذ دیواری،پارکت و دیوارپوش ،نقاشی ساختمان، اجرای آینه های دکوراتیو و…….می باشد.