استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان

با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه صنعت ساختمان و با گسترش روز افزون مواد و مصالح جدید به نوعی علاوه بر افزایش و گستردگی دامنه انتخاب دربین مجریان ساختمانی و طراحان داخلی ،چالش های زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های امروزی بوجود آماده است.

یکی از چالش های پیش روی طراحان دکوراسیون داخلی و مجریان ساختمانی انتخاب مصالح و متریال مناسب و نحوه درست بکار گیری آن ها در پروژه های ساختمانی خود می باشد. برای عبور از این چالش یکی از مواردی که بایستی به آن توجه کرد شناخت مصالح و متریال های روز دنیا و چگونگی بکار گیری آن ها در محل و مکان مناسب آن است.

گروه طراحی داخلی و معماری خانه که یکی از گروه های پیش رو در زمینه استفاده از مصالح و متریال های جدید ساختمانی می باشد و در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان و بازسازی ساختمان در اصفهان با بکار گیری بهترین طراحان داخلی اصفهان و بهترین مجریان ساختمانی در زمینه اجرای بخش های مختلف ساختمانی در اصفهان فعالیت دارد ،سعی بر آن نموده تا به تهیه و تنظیم مقالاتی در زمینه شناخت مصالح جدید ساختمانی و معرفی هر چه بیشتر آن ها به بهبود کیفیت پروژه های ساختمانی شما کمک کند.

استفاد از بتن در ساختمان سازی:

مدت زمان زیادی است که استفاده از بتن به دلیل استحکام و دوام بالا و مقرون به صرفه بودن در فنداسیون  بسیاری از خانه ها  وساختمان های امروزی استفاده می شود. اما امروزه از بتن علاوه بر استفاده در فنداسیون و سازه اصلی ساختمان در بخش های دیگری از قبیل نمای خارجی ساختمان ها و دکوراسیون داخلی  ساختمان های مدرن امروزی استفاده می شود و ویژگی های خاص و مدرن به آن می بخشد.

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی و طراحی نمای ساختمان:

بتن اکسپوز چیست:

بتن اکسپوز یا بتن نما اصطلاحا به بتن هایی گفته می شود که به صورت دائمی  یا موقت در طراحی بخش های داخلی و خارجی ساختمان های امروزی استفاده می شود و از ویژگی های آن می توان به این اشاره کرد که  به  دلیل اینکه  سطح بتن اجرا شده به عنوان  سطح نهایی کار و نمای ظاهری آن ارائه می شود  و بر روی آن پوشش و یا مصالح و متریال  دیگری اجرا نمی گردد بایستی دارای ویژگی های خاص و ویژه ای باشد.

ویژگی بتن اکسپوز:

اجرای بتن های اکسپوز با هدف استفاده در نما و بخش های داخلی ساختمان بایستی دارای ویژگی های خاص خود  باشد که به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد.

  1. سطح نهایی باید صاف، صیقلی ، پرداخته شده  و زیبا باشد.
  2.  بدیهی است که وجود تخلخل در بتن ، کرموشدگی از زیبایی ظاهری آن می کاهد.
  3. وجود پله و تغییر سطح در بتن اکپوز می توانند باعث نا زیبایی آن گردد.
  4. بتن اکسپوز می تواند به صورت قالب بندی و یا پنل های پیش ساخته اجرا گردد.
  5. بتن اکسپوز را می توان بصورت ساده و یا با طرح ها و فرم های خاص استفاده کرد.

برخی موارد استفاده بتن اکسپوز :

  • استفاده از بتن اکسپوز در طراحی نمای خارجی ساختمان.

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

  • استفاده از بتن اکسپوز در طراحی محوطه و فضای سبز(طراحی آبنما های بتنی،طراحی استخر های بتنی، طراحی دیوار های بتنی،طراحی باغچه ها و فلاور باکس های بتنی،طراحی صندلی های بتنی و ……..).

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

  • استفاده از بتن اکسپوز در طراحی فضاهای شهری و پل ها.
  • استفاده از بتن اکپوز در کف و سقف ساختمان ها.
  • استفاده از بتن اکسپوز در طراحی سرویس های بهداشتی.

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

  • استفاده از بتن اکسپوز در بدنه و دیوار بخش های خاص ساختمان ها.
  • استفاده از بتن اکسپوز در طراح تی وی روم ها.
  • استفاده از بتن اکسپوز در طراحی کانتر ها ،میز های کار و پذیرش ساختمان های اداری و تجاری.

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

  • استفاده ازبتن اکسپوز در طراحی داخلی مغازه ها و ویترین مغازه های تجاری.
  • استفاده از بتن اکسپوز در صفحه کانتر آشپزخانه و صفحات کابینت آَشپزخانه ها.

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی:

  •  توجه به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از متریال بتن اکسپوز (Exposed Concrete) در طراحی دکوراسیون داخلی،به دلیل ساختار ساده و خشن خود طراحی فضا را به سمت سبک های مدرن و صنعتی در طراحی داخلی می برد.
  •  بتن اکسپوز به دلیل ماهیت خشن و سرد خود و رنگ آن که عموما در شاخه رنگ های خنثی قرار می گیرد، فضا را با سردی و سادگی خاصی همراه خواهد کرد. بنابراین هنگام استفاده از آن باید آن را متناسب با شرایط فضایی و سبک مورد نظر در طراحی  مورد نظر برای هر پروژه  استفاده نمود.
  • استفاده بیش از حد از این متریال نیز فضایی متفاوت ایجاد خواهد کرد که مستلزم رعایت نکاتی در زمینه طراحی دیگر بخش ها و چیدمان داخلی ساختمان می باشد.
  • هنگامی که از بتن اکسپوز در طراحی داخلی ساختمان های خود استفاده می کنید می توانید پا را از سبک صنعتی فرا تر بگذارید و آن را با سبک های دیگر در طراحی داخلی از قبیل سبک مدرن،مینیمال و روستیک ترکیب نموده و زیبایی و شادابی خاصی به آن بخشید.
  •  بتن اکسپوز متریالی سرد و در عین حال خشن و با رنگ های عموما سرد و خنثی است، سعی کنید با ترکیب آن با مصالحی از قبیل چوب و آجر که عموما دارای رنگ های گرم و شاد می باشد و با وارد کردن رنگ های گرم و مهیج ، تراوت و شادابی ویژه ای به آن ببخشید.

استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

  • بتن اکسپوز به عنوان یک متریال بروز و مدرن در ساختمان های امروزی  گستره وسیعی پیدا کرده است و در طراحی داخلی بخش های مختلف از یک ساختمان از قبیل ،طراحی  نمای خارجی ، طراحی محوطه و فضای سبز، طراحی پله ،طراحی کف و سقف ساختمان،طراحی داخلی اتاق خواب ها،طراحی داخلی سالن نشیمن و پذیرایی،طراحی داخلی آشپزخانه و طراحی داخلی سرویس های بهداشتی استفاده نمود.

 

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.