سبک نئو کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک نئو کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی.

طراحی دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک در اصفهان

شاید بارها از طراحان داخلی شنیده باشید،که از شما می پرسند چه سبکی را برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود می پسندید و یا در مقالات مختلف سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را مطالعه کرده باشید،اما آنچه که مهم است آن است که بهترین و مناسب ترین سبک برای طراحی داخلی منزل شما کدام است.؟

برای آن که بدانید بهترین سبک برای طراحی منزل شما کدام است،در درجه اول بایستی اطلاعاتی کلی در زمینه سبک های مختلف طراحی داشته باشید و در درجه دوم نیز بایستی با کارشناسان طراحی داخلی مجرب در زمینه انتخاب بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود مشورت کنید.

در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب گروه طراحی داخلی و معماری خانه به عنوان بهترین شرکت طراحی داخلی در اصفهان تهیه و تنظیم شده است،سعی بر آن داریم تا شما را با سبک های پرطرفدار طراحی داخلی آشنا کنیم و در مورد یکی از پر طرفدارترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی یعنی سبک نئو کلاسیک در طراحی دکوراسیون اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم.

سبک های طراحی داخلی،پایه و اساس اولیه در شکل گیری خلاقیت و نوآوری در هر پروژه ای هستند و هر کدام بنا بر اشخاص اثر گذار در آن سبک و تاریخچه پیدایش دارای تعاریف خاصی هستند و درای یک مجموعه واحد از خصلت ها و ویژگی های مرتبط و تعریف شده هستند.

سبک های طراحی داخلی،در واقع منجر به تصمیمات اساسی در روند طراحی شده و طراح با تکیه بر عناصر شکل دهنده و تعریف شده برای هر سبک،تمایلات وخواسته های کار بر را در قالب یک طراحی داخلی ایده آل پیاده می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک در اصفهانمحبوب ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی:

  1. کلاسیک.
  2. نئو کلاسیک.
  3. مدرن.
  4. مینیمال.

معرفی سبک نئو کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی:

طراحان داخلی امروزه سبک های مختلفی را برای دیزاین خانه های مختلف با ابعاد و ویژگی های فیزیکی متفاوت در نظر می گیرند.  امروزه بسیاری از افراد سبک کلاسیک برای طراحی منزل خود را ترجیح می دهند و تمایل دارند خانه هایی اشرافی تر و سلطنتی تر داشته باشند،اما بعضی از افراد سبک های جدیدتر، ساده تر و به نوعی  مدرن را میپسندند و ترجیح می دهند با مد روز همگام باشند.اما در این میان هم هستند کسانی که به هر دو سبک علاقه دارند و ترجیح می دهند از هر دو سبک مدرن و کلاسیک به صورت همزمان استفاده کنند. در واقع سبک دکوراسیون نئوکلاسیک پاسخگوی نیاز این افراد هست.

تاریخچه سبک نئو کلاسیک در طراحی داخلی:

سبک نئوکلاسیک در طراحی برای اولین بار در قرن 18 میلادی در فرانسه و انگلستان مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفت. این سبک در واقع بر گرفته از معماری های روم باستان و دوره ی رنسانس در اروپا می باشد، که نمایی از لوکس و سلطنتی بودن را به نمایش می گذاشت. این سبک در حقیقت تلفیقی از سبک کلاسیک گذشته با سبک مدرن و شیک بعد از جنگ جهانی دوم و امروزی است.

ویژگی های سبک نئو کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی:

  • آنچه سبک نئوکلاسیک را ازسبک کلاسیک متمایز می کند،استفاده از عناصر ساده و امروزی در طراحی داخلی می باشد. در سبک  کلاسیک طراح ها دارای جزئیات بسیار زیبا و پر نقش و نگارتر هستند،در صورتی که از ویژگی های دکوراسیون نئوکلاسیک می توان،به ظرافت بیشتر و طراحی های ساده تر و مینیمال تر اشاره کرد.
  • ازمزیت های این سبک وجود آزادی عمل در انتخاب وسایل و اجسام دکوراتیو می باشد. در این سبک به راحتی می توانید المان های مختلف را از سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک را در کنار هم و به زیبایی ست کرد.
  • در سبک نئوکلاسیک می توان از مبلمان راحتی که از ویژگی های دکوراسیون مدرن می باشد به راحتی درکنار عناصر سبک کلاسیک و در اتاق نشیمن و یا جلوی تی وی روم استفاده کرد.
  •  استفاده ازمبلمان مدرن با پارچه های ساده و تک رنگ در کنار کوسن های رنگی چین دار می تواند به خوبی نمایان گر سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک می باشد.
  •  همچنین استفاده از پارکت های چوبی ویا پارکت های لمینیت در کنار قالیچه ی مدرن  و امروزی می تواند،نمای مدرنی در فضای کلاسیک اتاق نشیمن شما به وجود آورد.

طراحی دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک در اصفهانویژگی های طراحی آشپزخانه ها به سبک نئو کلاسیک:

  • کابینت های آشپزخانه درسبک نئوکلاسیک  برگرفته از طرح های کابینت رومی مانند کابینت های ممبران و کابینت های چوبی  وروکش چوب هستند،اما دارای جزئیات کمتری نسبت به کابینت های کلاسیک درآشپزخانه ها هستند.
  •  استفاده از پرده های بلند سفید و توری در آشپزخانه ها به ویژگی های مدرن یک آشپزخانه نئوکلاسیک می افزاید.
  •  همچنین استفاده از نور های هالوژنی در کنار لوستر های کلاسیک نمایی زیبا و با کنتراست جذاب در نورپردازیی آشپزخانه هایی به سبک نئو کلاسیک ایجاد می کند.
  • استفاده از فرش ایرانی میتواند گزینه مناسبی باشد، تا ظاهری نئوکلاسیک به آشپزخانه خود بدهید.
  • چیدمان کابینت ها و اسباب و لوازم آشپزخانه در سبک نئو کلاسیک کاملا ساده و متقارن هستند.
  • استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب در کنار المان هایی مانند دیوار پوش های طرح چوب،کاغذ دیواری و آجر می تواند معرف سبک نئو کلاسیک در آشپزخانه ها باشد.

 استفاده ازاکسسوری های مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک:

  • با قرار دادن وسایل دکوری و اکسسوری های مختلف و کوچک در فضای خانه خود می توانید سبک مدرن را وارد سبک کلاسیک کنید.
  •  استفاده ازچند گلدان شیشه ای ساده و آباژورها با طرح های مدرن و به رنگ های روشن در اطراف مبلمان اتاق پذیرایی می تواندگزینه مناسبی در چیدمان وسایل در این سبک باشد.
  • استفاده از کاغذ دیواری هایی مدرن با طرح های تکرار شونده باعث ایجاد احساس آرامش و سادگی در اتاق نشیمن با سبک نئو کلاسیک هستند.
  • در این سبک از استفاده از آینه های مدرن و دکوراتیو بر روی دیواری ساختمان به همراه کنسول هایی از جنس فلزات غافل نشوید.
  •  همچنین قرار دادن میزهای شیشه ای مدرن با پایه های طلایی ساده در کنار مبلمان می تواند حس شیک و لوکس بودن را به منزل شما وارد کند.

طراحی دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک در اصفهانویژگی اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک:

  • اتاق خواب ها عموما محل استراحت افراد و انجام کار های شخصی و روزمره می باشند، بنابراین مهم است که در اتاق خواب خود احساس راحتی و آرامش داشته باشید.
  •  استفاده ازپارکت های مدرن در کنار کاغذ دیواری پشت تخت که دارای طرح های داماسک و گلدار هستند، جلوه ی لوکس و زیبایی به اتاق خواب هایی با سبک نئو کلاسیک ایجاد می کند.
  • در این سبک سعی کنید از تابلو هایی با طرح های ساده با موضوعات گیاهان و حیوانات بر روی دیوار های اتاق خواب تان استفاده کنید.
  •  استفاده از فرش ها فانتزی با طراحی هایی با خطوط شکسته که عناصر سبک مدرن هستند،استفاده کنید.

برخی دیگر از ویژگی های سبک نئو کلاسیک در طراحی داخلی:

  1. رعایت اصول کاربردی سبک مدرن در کناررعایت تناسبات هندسی سبک کلاسیک.
  2. استفاده از اصول نماد های معماری کلاسیک در ترکیب با نورپردازی های مدرن.
  3. استفاده ازمبلمان کلاسیک در ترکیب با عناصر معماری مدرن.
  4. استفاده از چوب،سنگ،بتن و فلزات در شکل گیری و ساختن عناصر مختلف.
  5. استفاده از شیشه های رنگی و آینه های دکوراتیو مدرن.
  6. استفاده از رنگ های خنثی در ترکیب با رنگ های مجللی مانند قرمز،بنفش و فیروزه ای.
  7. استفاده از عتیقه جات در کنار وسایل تزئینی مدرن و امروزی.
  8. استفاده از مبلمان مخملی با رنگهای شارپ.
  9. استفاده از لوسترها،آویزها،آباژور ها و چراغ های دیواری لوکس و مدرن در نور پردازی به سبک نئو کلاسیک.

طراحی دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک در اصفهانگروه طراحی داخلی و معماری خانه در اصفهان یکی از گروه های پیش رو در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان و طراحی دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک در اصفهان می باشد و آماده همکاری با کلیه پیمانکاران و مجریان ساختمانی در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در اصفهان می باشد.

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.