پروژه دکوراسیون داخلی مدرن خانه اصفهان

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن در خانه اصفهان.

متراژ: 140متر.

سبک:مدرن.

کارفرما: آقای مهندس ایزدی.

آدرس:خانه اصفهان.

طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه (idhome).

توضیحات:

دکوراسیون داخلی ساختمان از موضوعاتی است که امروزه در صنعت ساختمان سازی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است،زیرا نقشی مهم و اثر گذار در بالا بردن کیفیت و زیبایی فضای داخلی ساختمان دارد.

اما آنچه که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اثر گذار است استفاده از متریال ها و مصالحی است که در بازار موجود باشند و اجرای آنها هم از نظر کیفیت و دوام قابل قبول باشد،در ادامه سعی بر آن داریم تا برخی از متریال هایی که امروزه در صنعت ساختمان سازی استفاده از آنها مرسوم شده است را معرفی کنیم.

برخی از مصالح و متریال ها و روش های اجرایی رایج مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان ها:

  • سنگ:سنگ ها یکی از مصالح قدیمی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی هستند،اما امروزه با طرح ها،ابعاد و جنس های مختلف پا به دکوراسیون داخلی ساختمان های مختلف گذاشته اند.
  • شیشه:شیشه یکی از متریال هایی است که از یک متریال کاربردی و محافظتی که اصولا در درب و پنجره ها استفاد می شد،امروزه تبدیل به یک متریال دکوراتیو و تزئینی تبدیل شده است و با انجام عملیات های مختلف روی آنها به اشکال و رنگ های مختلفی قابل ارائه هستند.
  • باریسول:سقف های کشسان یا در اصطلاح رایج باریسول نوعی از سقف های کاذب کششی هستند،که امروزه در طرح ها،ابعاد و جنس های مختلفی جهت اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
  • آینه:آینه ها دیگر آن کاربرد قدیمی گذشته را ندارند و می توانند در اشکال،فرم ها،طرح ها و رنگ های مختلف جهت طراحی دیوار ها و طراحی سقف ها در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
  • چوب:چوب یکی از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان های مختلف بوده است که امروزه بصورت چوب طبیعی،روکش چوب و یا مصنوعات چوبی نظیر: ام دی اف،هایگلاس،پلی گلاس و… در دکوراسیون داخلی ساختمان های مختلف خصوصا طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کورین و کوارتز:این مصالح جدیدکه امروزه با نام های کورین و کوراتز مورد استفاده قرار می گیرند،در واقع سنگ های مهندسی به شمار می روند که جهت اجرای برخی از بخش های ساختمان نظیر صفحه کابینت آشپزخانه،صفحات کانتر و همچنین طراحی کابینت آشپزخانه ها کارایی دارند.
  • کاغذ دیواری و پوستر:از دیگر مصالح رایج در دکوراسیون داخلی ساختمان های مختلف که به عنوان پوشش دیوار ها و یا سقف ها از آنها می شود استفاده کرد و دارای دارای تنوع رنگی و طرحی بسیار گسترده ای است ،کاغذ دیواری و یا پوستر ه می باشند.
  • کنافکاری:استفاده از متریال کناف در اجرای سقف های کناف و طرح های دکوراتیو کناف امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است بنابراین طراحی کناف و اجرای کناف در سقف ها و دیوار های ساختمان های مختلف امروزه از اجزاء جدایی ناپذیر ساختمان ها محسوب می شود.
  • لمسه دوزی:لمسه کاری یا لمسه دوزی در واقع یکی از روش های اجرایی محصوب می شود که با اجرای تایل ها با سایز ها و فرم های مختلف و جنس های نظیر چرم و مخمل بر روی بخش های مختلفی از ساختمان قابل اجرا هستند.
  • پتینه کاری و نقاشی:شما در این روش می توانید بخشی از ساختمان خود را بصورت طرح های پتینه در آورید و یا تصویر و منظره ای را بر روی دیوار یا سقف خود نقاشی کنید.
  • گچبری:از دیر باز تا به امروز استفاده از متریال گچ به همراه هنر دست هنرمندان گچبر شاخه از هنر های تزئینی در ساختمان های مختلف را ایجاد کرده که به آن گچبری می گویند و از آن برای تزئین دیورها و سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کابینت کاری:همانطور که می دانید یکی از مهمترین بخش های ساختمان امروزه آشپزخانه و به تبعیت از آن کابینت آشپزخانه می باشد بنابراین طراحی کابینت آشپزخانه و اجرای کابینت از جمله کار های مهم در ساختمان های امروزی محسوب می شود.

ملاحظات طراحی دکوراسیون داخلی پروژه خانه اصفهان:

طراحی کابینت:

  1. استفاده از روکش طبیعی چوب و بصورت قاب و پاشور در طراحی کابینت آشپزخانه به رنگ سفید.
  2. استفاده از صفحه کابینت و بین کابینتی کوراتز مشکی رگه دار جهت اجرای صفحه کابینت و بین کابینتی.
  3. استفاده از میز جزیره با صفحه کوارتز در  طراحی آشپزخانه مورد نظر.

طراحی سقف:

  1. کناف در سقف سالن بصورت باکس ساده شیار دار اجرا شده که با شیشه مشکی در سقف ترکیب شده است.
  2. استفاده از ترکیب کناف با باریسول رفلکت مشکی در سقف آشپزخانه.
  3. ترکیب کناف سقف در ترکیب با تیرک های چوبی در سقف راهرو.

طراحی دیوار ها:

  1. در طراحی دیور ها از ترکیب رنگ،چوب و آینه استفاده شده است که در برخی نقاط ساده و در برخی نقاط بصورت دکوراتیو طراحی شده است.
  2. استفاده از سنگ اسلب بوک مچ در طراحی دیوار پشت تی وی روم.
  3. استفاده از ترکیب تیر های چوب و آینه در طراحی میز و کنسول یکی طراحی یکی از دیوار ها.

طراحی ستون ها:

  1. استفاده از ترکیب سنگ و چوب در طراحی ستون های کنار ساختمان.
  2. طراحی یکی از ستون ها بصورت یک دکور دور طرفه می باشد،که از سمت سالن و میز نهار خوری قابل دید است و ستون دیگر بصورت یک بار و میز کنار آن جهت نشستن و استفاده طراحی شده است.

گروه طراحی داخلی خانه به عنوان یکی از گروه های فعال در زمینه دکوراسیون داخلی اصفهان آماده همکاری در پروژه های طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان و طراحی و اجرای کناف در اصفهان می باشد.