طزاحی نما ساختمان تجاری

پروژه طراحی نما مدرن تجاری

کارفرما: آقای هرندی.

آدرس:اصفهان،خیابان چهارباغ پایین_کوچه رشتی ها.

سبک:طراحی نما مدرن ساختمان تجاری با استفاده از ترکیب آجر نسوز برشی31*3.5 و آجر نسوز 50*8 ، سنگ سفید عباس آباد و نرده ترمو وود متناسب با طرح نما.

طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه (idhome)

توضیحات:

ایده و کانسپت در طراحی نمای مورد نظر:

در طراحی نمای مذکور که در واقع در یکی از محله های قدیمی شهر اصفهان و در حوزه میراث فر هنگی شهر اصفهان و در بافتی تاریخی واقع شده است،سعی بر آن شده است تا در ابتدا نما را بذات و از جنبه زیبا شناسی و مواردی از قبیل تعادل ،تناسب،ریتم و سلسله مراتب،رنگ بندی و ترکیب بندی،عمق ها و حجم سازی ها وخط آسمان به گونه ای طراحی کرد تا در نگاه اول نظر بیننده را جلب کند.

سپس نما را در رابطه با درون که توجه ویژه ای به عملکرد فضای پشت نما مانند :محدودیت های داخلی و محل قرار گیری عناصر داخلی ساختمان،میزان نور گیری مناسب برای فضای مورد نظر،روحیات درونی و خصوصیات رفتاری کاربران آن فضا،معماری داخلی و پلان داخلی ساختمان و مواردی از این قبیل مورد مورد توجه قرار داده ایم.

اما این نما علاوه بر اینکه بذات و در رابطه با درون دارای خصوصیات مورد نظر می باشد،توجه ویژه ای به موقعیت قرار گیری و هویت محل،همجواری ها ،موقعیت جغرافیایی،رعایت قوانین شهر سازی و مقررات طراحی نما ،استفاده از مصالح بومی و سازگار با شرایط محیطی،حفظ زیبایی منظر شهری،سهولت دسترسی  ومواردی از این قبیل در آن شده است.

برخی از خصوصیات نمای مذکور:

نمای مورد نظر با توجه به قرار گرفتن در منطقه میراث فرهنگی و بافت تاریخی در ابتدا سعی بر آن شده است تا از ضوابط طراحی نما در این مناطق تبعیت نموده و سپس قوانین و قوائد طراحی نما بر اساس اصول شهر سازی در آن در نظر گرفته شود.

  1. طراحی نما مطابق با فرم ها و الگو های ساده و مطابق با نما ها ی مجاور و حفظ زیبایی منظر شهری.
  2. عدم استفاده از فرم ها،طرح ها و الگو های نامتعارف و مطابق با قوانین و ضوابط شهر سازی.
  3. استفاده از مصالح سازگار با فرهنگ،آداب و شرایط محیطی منطقه مورد نظر.
  4. استفاده حداکثری از آجر نما با رنگ روشن و فرم های ساده و استفاده مجاز از سنگ های تعریف شده برای نما با رعایت اصول اجرایی.
  5. استفاده مجاز و حداقل از رنگ های تیره ،شیشه و مصالح ساختمانی طبق قوانین و مقررات مصوب.
  6. قرار گیری پنجره ها در یک راستا و رعایت حدودی ارتفاعی برای حفظ حریم مجاورت ها.
  7. استفاده از جان پناه افقی با اجرای سینه گیر در ارتفاع مجاز برای بالا بردن ایمنی و رعایت قوانین.
  8. وجود محل قرار گیری تعریف شده برای نام ساختمان و زیر مجموعه های آن .
  9. وجود ورودی های تعریف شده و مشخص برای بخش های مختلف ساختمان.
  10. ایجاد حداقل پیش آمدگی ها و ایجاد حجم ها با الگوی رفتاری منظم و تعریف شده.
  11. استفاده از مصالح سازگار با زیست بوم و شرایط محیطی جهت ایجاد دوام و پایداری نما.

گروه طراحی داخلی و معماری خانه که یکی از شرکت های معتبر طراحی داخلی در اصفهان می باشد،با دارا بودن کارشناسان حرفه ای در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان و طراحی آشپزخانه در اصفهان و همچنین اجرای دکوراسیون داخلی در اصفهان و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان آماده همکاری با کلیه پروژه ساختمانی شما همشهریان عزیز اصفهانی می باشد.