طراحی پشت بام مسکونی

پروژه طراحی بام سبز

متراژ: 80 متر

کارفرما: آقای دکتر آقا اسماعیلی

آدرس: اصفهان – خیابان حکیم نظامی

طراحی شده توسط گروه طراحی و معماری خانه (idhome)

توضیحات:در ساختمان های مدرن امروزی طراحی محوطه و فضای سبز، به نوعی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است..با کوچک تر شدن هر چه بیشتر فضای حیاط ساختمان های امروزی و گسترش زندگی آپارتمان نشینی، طراحی فضای سبز با هدف وارد کردن بخشی از طبیعت به داخل فضاهای داخلی خانه، جهت فاصله گرفتن از زندگی ماشینی، صورت می گیرد.

در پروژه پیش رو، طراحی پشت بام منزل مسکونی با هدف استفاده به عنوان بام سبز می باشد، با این تفاوت که در پوشش گیاهی آن از درختچه های مخصوص که قابل کاشت در گلدان هستند و همچنین از گل های زینتی فصلی که قابلیت تعویض آسان در فصول مختلف را دارا هستند، استفاده شده است؛ همچنین استفاده از آبنمای پیش ساخته با هدف قابلیت جابجایی و عدم نیاز به آب بندی های مورد نیاز از ویژگی های این پروژه می باشد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اجرای پروژه های بام سبز همواره مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی بوده است که با رعایت نکاتی از این دست می توان هزینه و زمان اجرا را به صورت چشم گیری کاهش داد که این امر مستلزم یک طراحی محوطه و فضای سبز ایده آل و کاربردی توسط گروه طراحان معماری خانه است.

برای مشاهده دیگر پروژه های طراحی محوطه اصفهان گروه طراحی معماری خانه به قسمت پروژه ها بخش طراحی محوطه و فضای سبز مراجعه کنید.