روند طراحی ساختمان در اصفهان

روند طراحی دکوراسیون داخلی،نما و محوطه در اصفهان:

  • اگر زمینی با کاربری مسکونی،ساختمانی نوساز و یا در حال بازسازی دارید،که تمایل به ساخت،اجرای دکوراسیون داخلی و یا باسازی و نوسازی آن دارید،اولین گام و مناسبترین گام مراجعه به کارشناسان مجرب در زمینه طراحی و اجرای ساختمان می باشد.
  • قبل از هر اقدامی برای تخریب و شروع عملیات ساختمان سازی شما بایستی با مراجعه به کارشناسان مجرب در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ،طراحی و اجرای نما و محوطه ساختمان،طراحی پلان ساختمان و مهندسان ناظر و مجرب در زمینه ساخت و ساز مشورت کنید،تا بهترین و مناسب ترین طرح ها را به شما ارائه داده و بهترین روش های اجرا،مصالح و مجریان مجرب ساختمانی را به شما معرفی کنند.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

در این مقاله که توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه در اصفهان به عنوان بهترین گروه طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان تهیه و تنظیم شده است،در ابتدا سعی بر آن داریم تا به دلایل اصلی ایجاد طراحی داخلی ساختمان،طراحی نما و محوطه ساختمان اشاره ای اجمالی داشته باشیم و سپس به روند و پروسه یک پروژه طراحی داخلی ساختمان ، اشاره خواهیم کرد.

چرا باید ساختمان های خود را طراحی داخلی و خارجی کنیم(interior & exterior design)؟

1.ایجاد طرح های اولیه و بررسی معایب و مزیا:

شما بایستی قبل از هر اقدامی برای ساخت ساز در ابتدا ساختمان خود را طراحی کنید،تا بتوانید تمام معایب و مزایای آن بر روی طرح ها بررسی نمایید و تمام خطا ها،مشکلات و احتمالات را در طول روند ساختمان سازی بررسی و مد نظر  قرار دهید.

2.ایجاد ساختمانی مطابق با استانداردها،کیفیت و اصول ساختمان سازی:

شما با مراجعه به کارشناسان مجرب در زمینه تهیه پلان معماری،طراحی نما و محوطه ساختمان ،طراحی داخلی بخش های مختلف ساختمان و… می توانید،اطمینان حاصل کنید که ساختمانی مطابق با اصول و قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان دارید.

3.برآورد هزینه و مدت زمان اجرای پروژه:

با مشخص شدن و نهایی شدن تمامی طرح ها،نقشه ها،مصالح و روش های اجرایی در نظر گرفته شده در طراحی یک پروژه می توانید تمام هزینه های ساختمانی و همچنین مدت زمان اجرای پروژه را برآورد و مدیریت کرد.

4.جلوگیری موارد پیش بینی نشده:

شما با ارائه طرح هایی مدون و کاربردی می توانید تا حدود زیادی از ایجاد هزینه های پیش بینی نشده،اتلاف وقت،پرت مصالح،اتلاف انرژی،نیروی انسانی و مواردی از این دست جلوگیری کنید.

5.ایجاد طرح هایی زیبا و مطابق با استاندارد های به روز دنیا:

بدون شک ظاهر و زیبایی یک پروژه امری مهم و تاثیر گذار در روحیه کاربران پروژه و همچنین کیفت زندگی کاربران آن است.شما می توانید با مراجعه به طراحان ساختمانی مجرب زیباترین و بروزترین طرح ها،مطابق با روحیات فردی و اصول طراحی ساختمان را دریافت و در نهایت اجرا کنید.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

روند طراحی یک پروژه ساختمانی توسط کارشناسان گروه طراحی داخلی و معماری خانه دراصفهان:

1.جلسه توجیهی اولیه و مشاهده و بررسی پروژه های طراحی و اجرا شده قبلی:

در این جلسه کارفرمایان با مراجعه به دفتر کار گروه طراحی داخلی و معماری خانه با نوع عملکرد،زمینه فعالیت،رزومه کاری،روند طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی آشنا شده و به طور کلی نمونه کارهای قبلی شرکت را رویت کرده و در تمامی زمینه ها توجیه خواهند شد.

2.مراجعه کارشناسان مربوطه در محل پروژه و تهیه نقشه،عکس و فیلم از پروژه:

در این مرحله کارشناسان در محل پروژه حضور پیدا خواهند کرد و به طور دقیق ابعاد پروژه را برداشت و از بخش های مختلف پروژه عکس و فیلم تهیه خواهند کرد.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

3.جلسه توجیهی و در یافت نقطه نظرات کارفرما:

در این جلسه کارفرما تمام نیازها،خواسته ها و ملاحظات مد نظر و حاکم در روند طراحی را مطرح کرده و با مشاوره با کارشناسان مجرب اهداف اصلی پروژه مشخص می گردد.

4.ترسیم نقشه وضع موجود و ایجاد پلان اولیه:

در ابتدا با توجه به این که ساختمان در چه مرحله ای وجود داشته باشد،نقشه وضع موجود ساختمان ترسیم می گردد و پس اعمال اهداف اصلی پروژه پلان هایی مطابق با معیارهای در نظر گرفته به همراه چیدمان کامل و جزئیات ترسیم می گردد.

5.بررسی پلان های ارائه شده و انتخاب بهترین پلان:

پس از بررسی پلان های ارائه شده و بررسی نقاط قوت و ضعف ،پلان نهایی انتخاب شده و با ارائه تمامی جزئیات به تأیید کار فرما می رسد.روند طراحی ساختمان در اصفهان

6.طراحی بخش های داخلی ساختمان با جزئیات دقیق:

پلان انتخاب شده در این بخش توسط طراحان داخلی مجرب و کارآزموده به مرحله طراحی داخلی رفته و تمام بخش های داخلی ساختمان از قبیل:آشپزخانه،اتاق خواب ها ،سالن نشیمن و پذیرایی،سرویس های بهداشتی،تی وی روم ها،اتاق مطالعه،اتاق ناهار خوری و…و تمام جزئیات از قبیل:کابینت آشپزخانه،مصنوعات چوبی اتاق خواب ها و سالن پذیرایی و نشیمن،طراحی میز تی وی ،طراحی سقف،کف وبدنه تمامی بخش ها،نورپردازی،رنگ بندی،مصالح و روش های اجرای آن مشخص می گردد.

7.ارائه طرح های داخلی اولیه و انتخاب طرح نهایی:

پس ارائه طرح های اولیه داخلی به کارفرما،بررسی نقاط قوت وضعف و دریافت نقطه نظرات وی بهترین و مناسبترین طرح ها انتخاب و نهایی می گردد.

8.ارائه نقشه های اجرایی طرح های داخلی ساختمان:

پس تأیید نهایی کارفرما نقش هایی شامل موارد زیر جهت ارائه به بخش اجرایی تحویل کارفرما می گردد.

  1. پلان نهایی به همراه نقشه دیوار کشی.
  2. پلان تأسیسات اصلی ساختمان شامل محل قرار گیری تمامی بخش ها.
  3. ارائه طراحی داخلی کامل ساختمان با جرئیات کامل شامل طرح تمامی بخش ها ،رنگ بندی،نورپردازی،روش اجرا،نوع مصالح و دیتایل های اجرایی.
  4. ارائه تصاوی گرافیکی پروژه به صورت تریدی و 360 درجه.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

9.وارد شدن به بخش طراحی نمای ساختمان:

طراحی نمای خارجی ساختمان مطابق با قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی وشرایط اقلیمی و محدودیت های بخش های داخلی ساختمان و چگونگی ارتباط و درگیری فضاهای داخلی با بخش های خارجی ساختمان.

10.ارائه طرح اولیه نما و تأیید و نهایی شدن طرح نهایی:

پس ارائه طرح اولیه نما و بررسی نقاط قوت وضعف در پروژه و اعمال نقطه نظرات کارفرما طرح نهایی انتخاب و به تأیید نهایی کارفرما می رسد.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

11.ارئه نقشه نهایی نما جهت ارائه به سازمانی های مربوطه و واحد اجرایی:

ارائه نقشه های نهایی به سازمان های مربوطه و پس تأیید نهایی،ارائه به واحد اجرایی جهت وارد شدن به فاز اجرا.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

12.وارد شدن به بخش طراحی محوط ،پارکینگ،حیاط و بخش های عمومی ساختمان:

با در نظر گرفت قوانین و مقررات حاکم بر طراحی محوطه وفضای سبز ساختمان ها و همچنین طراحی پارکینگ ها اقدام به طراحی اصولی و کار آمد این بخش ها کرده و طرح های اولیه ارائه می گردد.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

13.ارائه طرح های اولیه محوطه و پارکینگ ساختمان و تأیید و نهایی شدن طرح ها:

طرح های اولیه بخش های مذکور شامل ابعاد و اندازه،طرح ها،رنگ بندی،مصالح و روش های اجرا مطابق با اصول،قوانین و مقرارت حاکم بر این فضاها به کارفرما ارائه و به واحد های اجرایی ارسال می گردد.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

14.طراحی بخش و فضاهای مختلف و موجود در ساختمان های امروزی:

در ساختمان های امروزی بخش های مختلف دیگری وجود دارد که طی پروسه های ارائه شده برای دیگر بخش های داخلی و خارجی ساختمان طراحی و به کارفرمایان ساختمانی ارائه می شوند که به مواردی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • طراحی لابی ها و سالن های اجتماعات.
  • طراحی راه پله و بخش های مختلف ساختمان.
  • طراحی حیاط خلوت ها ،تراس ها و بام های سبز در ساختمان ها.
  • طراحی استخر،سونا و جکوزی ها.
  • طراحی باشگاه ها و سالن های ورزشی خانگی.
  • طراحی واحد نگهبانی و مدیریت ساختمان.
  • و…

روند طراحی ساختمان در اصفهان

15.ارائه کلیه طرح ها و نقشه های اجرایی تمام بخش ها در قالب یک آلبوم کامل و دی وی دی مجزا:

در انتهای روند طراحی یک پروژه ساختمانی و تأیید نهایی،کلیه طرح ها در قالب یک آلبوم چاپی و پرینت شده و یک دی وی دی مجزا شامل تمامی تصاویر،نقشه های اجرائی و جزئیات در یک نسخه تحویل کار فرما می گردد.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

16.ارائه طراحی داخلی 360 درجه در صورت نیاز کاربران و کارفرمایان پروژه ها:

در صورت تمایل و نیاز کارفرمایان می توان با ایجاد طراحی داخلی 360 درجه این امکان را به کاربران داد تا از لذت قرار گیری مجازی در داخل ساختمان خود و همچنین بررسی دقیق تر آن بهره مند گردند.

برای مشاهده پروژه های 360 درجه روی لینک زیر کلیک فرمایید.

17.نظارت و اجرای پروژه:

یکی از بخش های مهم در ساختمان نظارت صحیح و اصولی بر اجرای درست و صحیح طرح های ارائه شده می باشد.درواقع زمانی نتیجه کار طراحان و پیمانکاران ساختمانی مشخص می شود و به بار می نشیند،که نظارت درست و صحیحی بر اجرای درست طرحها،توسط کارشناسان مجرب و حرفه ای و مسلط به امور اجرایی صورت پذیرد.

روند طراحی ساختمان در اصفهان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.