راهنمای خرید سینک ظرفشویی در طراحی آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان ساختمان های مدرن امروزی طراحی داخلی آشپزخانه و بدنبال آن طراحی کابینت آشپزخانه از مهمترین بخش های یک ساختمان محسوب می شود.بنابراین انتخاب تجهیزات آشپزخانه متناسب با طرح و کاربری های مورد نیاز می تواند تأثیری چشم گیر در کارایی و زیبایی آشپزخانه شما داشته باشد.طراحی آشپزخانه در اصفهان

یکی از گزینه های مهم در طراحی آشپزخانه انتخاب سینک ظرفشویی است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که با وجود ماشین ظرفشویی در آشپزخانه دیگر نیازی به سینک ظرفشویی نیست،اما این جزء از آشپزخانه با اینکه ظاهر و کارایی ساده ای دارد درواقع یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات آشپزخانه است پس در انتخاب آن بایستی به پارامتر هایی نظیر شکل ظاهری،ابعاد،فرم سینک ،جهت سینک و جنس آن دقت ویژه ای کرد.

 در مقاله پیش رو که توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه که یکی از تخصصی ترین گروه های معماری داخلی در زمینه طراحی آشپزخانه در اصفهان و طراحی کابینت آشپزخانه در اصفهان می باشد تهیه شده است، سعی بر آن شده تا آن دسته از اطلاعاتی که مورد نیاز طراحان و مجریان ساختمانی  برای انتخاب یک سینک ظرفشویی ایده آل است آورده شود.

پارمتر های موثر در انتخاب و خرید سینک ظرفشویی :

اندازه یا ابعاد سینک:

عرض سینک ها معمولا با ابعاد استاندارد بین 50 تا 60سانتی متر متغیر است  که معمولا در سینک های تو کار 50 و در سینک های روکار 60 سانتی متر می باشد .البته در سینک های دایره ای می توان سینک هایی با قطر های متفاوت در بازار پیدا کرد و طول سینک ها  نیز عموما از 50سانتی متر تا 150 سانتی متر متغییر است.

طراحی آشپزخانه در اصفهان

تعداد و ابعاد لگن سینک:

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب سینک ها تعداد و ابعاد لگن در سینک مورد نظر است که معمولا به صورت تک لگنه ،دو لگنه و سه لگنه در بازار موجود می باشد که البته فرم و اندازه لگن ها می تواند متفاوت باشد.

جنس لگن:

جنس لگن یکی از پارمتر هایی است که در اکثر مواقع با جنس سینگ یکسان در نظر گرفته می شود اما در سینک هایی با جنس و فرم خاص می تواند جنس لگن سینک متفاوت از جنس کلی سینک در نظر گرفته شود.

نکته:گاهی اوقات در جنس لگن سینک به علت فرم و روش تولید سینک (عموما سینک های باکس تخت)مقداری از آلیاژهای فلز آهن استفاده می شود که ممکن است بر اثر مرور زمان رنگ آن عوض شود و زنگ بزند.

فرم سینک:

سینک ها از نظر شکل ظاهری و فرم قرار گیری روی صفحه کابینت به شکل ها و فرم های مختلفی در بازار موجود هستند فرم هایی از قبیل فرم خطی،فرم ال شکل ،فرم دایره ای،فرم منحنی و…..پس سعی کنید بهترین فرم سینک متناسب با طراحی آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

طراحی آشپزخانه در اصفهان

توکار یا روکار بودن سینک:

سینک ها از نظر نوع قرار گیری در روی یونیت و صفحه کابینت به دو دسته رو کار یا تو کار تقسیم بندی می شوند. البته در طرح های به روز آشپزخانه های امروزی از سینک هایی که در زیر صفحات کورین ویا کوراتز کابینت نصب می شوند و سینی سینک هم در  خود صفحه تعبیه می شود استفاده می شود.

ضخامت ورق سینک:

ضخامت ورق سینک نقشی تعیین کننده در کیفیت سینک ظرفشویی دارد سینک عموما با ضخامت هایی بین 4. میلی متر تا 1.5 میلی متر می باشد که طبیعتا هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد دوام و استحکام آن بیشتر است.

جنس سینک:

در انتخاب سینک ها یکی از مهمترین پارمتر ها انتخاب جنس سینک است یک سینک ایده آل علاوه بر زیبایی ظاهری بایستی داری مقاومت کافی برای استفاده باشد.

انتخاب سینک آشپزخانه بر اساس جنس های رایج در بازار:

طراحی آشپزخانه در اصفهان

سینک ظرفشویی شیشه ای:

این نوع سینک ها که جنس شیشه آنها عموما از نوعی شیشه خاص مقاوم در برابر ضربه و خش است، از نظر تمیز کردن به راحتی تمیز می شوند و جذابیتی مضاعف روی صفحه کابینت شما ایجاد می کنند.البته بایستی توجه داشته باشید که جنس لگن آن ها همان استیل می باشد.

سینک ظرفشویی گرانیتی:

در این دسته از سینک ها که از ترکیب مواد عالی با پایه سنگ  و نوعی از رزین های مخصوص با ویژگی های خاص تولید می شوند.علاوه برایجاد ظاهری زیبا و خاص مقاومتی مناسب در برابر حرارت و ضربه و خش دارند.

سینک ظرفشویی استیل:

سینک های استیل از دیر باز تا کنون به علت دوام بالا،طرح های متفاوت و قیمت مناسب مورد توجه همگان بوده اند.در سینک های استیل نوع جنس استیل و ضخامت ورق آن نقشی تعیین کننده دارد بنابرین علاوه بر زیبایی ظاهری ،دوام وجنس سینک را در انتخاب خود ملاک قرار دهید.

سینک های استیل عموما در دو نوع استیل مات و براق (آبکاری کروم)به بازار عرضه می شوند که با توجه به طرح کاربری و شرایط حاکم بر نوع آب منطقه جغرافیایی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکته:علاوه بر سینک های ظرفشویی که در بالا به آنها اشاره شده است،سینک های دیگری با ویژگی ها و متریال های خاص قابل تولید هستند،که طبق سفارش مشتری و به صورت سفارشی از متریال هایی مانند سنگ های طبیعی و فلزاتی مانند مس و سرامیک قابل تولید هستند.

برای مشاهده نمونه کارهای اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان می توانید به بخش اهالی فن قسمت مصنوعات چوبی و برای مشاهده نمونه کار های اجرای صفحات کابینت کورین و کوارتز در اصفهان نیز به قسمت کورین و سنگ مصنوعی مراجعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.