راهنمای انتخاب،طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

یکی از چالش های پیش روی همه ی کسانی که در زمینه ساخت و ساز ساختمان های مسکونی فعالیت دارند، چگونگی انتخاب ،طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه است. که در ادامه سعی بر آن شده است که با ارائه این مقاله که توسط کارشناسان گروه طراحی داخلی و معماری خانه تهیه شده است، که یکی از گروه های فعال در زمینه طراحی کابینت آشپزخانه در اصفهان و اجرا کابینت آشپزخانه در اصفهان می باشد تا حدودی به ارائه راهکار هایی برای حل این مشکل بپردازیم.

شاید یکی از راهکارهای مهم در انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه، متناسب با نیازهای فردی و مشخصات ابعادی آشپزخانه شما مراجعه به کارشناسان مجرب و کار آزموده در قالب طراحان داخلی و کابینت کاران حرفه ای باشد. اما آگاهی از کلیات و اصول در طراحی یک آشپزخانه ایده آل می تواند در انتخاب بهترین طراحان ،طرح ها و مجریان در زمینه اجرای کابینت آشپزخانه بسیار راهگشا باشد.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

برای پاسخگویی به این سوال بایستی ابتدا این موضوع را به بخش های کوچکتری تقسیم و تک به تک بخ آن ها پاسخگو بود و در نهایت به یک جمع بندی کلی رسید که در ادامه به مواردی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه خانه شما:

برای دست یابی و انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه منزل خود بایستی به موارد و نکات مختلفی توجه ویژه ای نمود از انتخاب یک طراح کابینت کار آزموده گرفته تا انتخاب جنس و رنگ بندی کابینت که در ادامه به مواردی از آنها اشاره خواهیم کرد.

1.مراجعه به طراحان داخلی و طراحان مجرب و کار آزموده آشنا به اصول و قوائد طراحی آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه:

شما درطراحی آشپزخانه  بایستی اصول و قوائد زیادی را در نظر بگیرید،از اصول نورپردازی آشپزخانه گرفته تا اصول ابعادی و ارگونومیک در طراحی کابینت آشپزخانه،انواع سبک ها و  فرم ها در طراحی کابینت ،شناخت انواع مصالح چوبی رایج در طراحی کابینت آشپزخانه،شناخت انواع یراق آلات و اکسسوری های رایج در طراحی کابینت آشپزخانه و مواردی از این قبیل که شما با مراجعه به یک طراح داخلی کارآزموده می توانید بهترین انتخاب ها را طراحی آشپزخانه خود داشته باشند.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

2.تهیه و ایجاد یک پلان تاسیساتی مناسب و کاربردی جهت ایجاد یک آشپزخانه ایده آل:

یک پلان تاسیساتی ایده آل که در واقع مشخص کننده محل قرار گیری تجهیزات اصلی آشپزخانه از قبیل محل قرار گیری اجاق گاز،یخچال ،ماشین ظرفشویی و لباسشویی،مایکروویو و فر توکار،اسپرسو و مواردی از این قبیل است، که در طراحی کابینت یک آشپزخانه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

3.شناخت انواع سبک ها در طراحی آشپزخانه و انتخاب سبک ایده آل و مناسب با طراحی داخلی و سلیقه مورد نظر کاربران آن:

در طراحی یک آشپزخانه سبک های مختلفی وجود دارد از سبک های مینیمال گرفته تا سبک کلاسیک،مدرن،رستیک،صنعتی و …..مواردی از این قبیل.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

4.شناخت انواع فرم ها در طراحی آشپزخانه و انتخاب مناسب ترین و کاربردی ترین فرم در طراحی کابینت آشپزخانه:

از فرم های رایج در طراحی کابینت آشپزخانه می توان به فرم های خطی ،ال،یو،جی و …..مواردی از این قبیل که با توجه به فرم پلان  بایستی انتخاب شود.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

5.شناخت و انتخاب انواع میز های کانتر در طراحی کابینت آشپزخانه که عموما به صورت میز های جزیره و میز های اپن با فرم های مختلف در طراحی آشپزخانه ها ارائه می شوند.

7.شناخت و انتخاب انواع یراق آلات و اکسسوری های پر کار برد در طراحی کابینت آشپزخانه:

در طراحی و اجرای کابینت در اصفهان یراق آلات و اکسسوری ها متفاوتی استفاده می شوند،که عموما جهت بالا بردن کیفیت و کارایی کابینت و سهولت استفاده از آن ها به کار گرفته می شود از انواع جک و ریل ها در کابینت سازی گرفته تا انواع اکسسوری های سوپری،سطل زباله ،اکسسوری های کنج….. و انواع دستگیره ها با انواع سبک های روکار،توکار،شاخه ای،مخفی، تاچ و مواردی از این قبیل که همه و همه در طراحی یک کابینت آیده آل بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

8.شناخت و انتخاب بهترین جنس و مصالح رایج در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه:

 از جنس ورق های پرکاربرد(ورق های ام دی اف،هایگلاس،پلی گلاس، پلی لاک، لامی گلاس،ورق های چوب طبیعی،ورق های ام دی اف با روکش طبیعی چوب ،کابینت های ممبران،ورق های فومیزه ، ورق های چوب بامبو،ترمو وود و راویزیو کریستال و مواردی از این قبیل) در اجرای درب ها و یونیت های کابینت ها گرفته تا انتخاب صفحات کابینت آشپزخانه(صفحات کورین،صفحات کوارتز و صفحات اچ پی ال) و دستگیره ها  و یراق آلات مناسب و پرکاربرد در طراحی کابینت آشپزخانه.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

9.دریافت طرح های نهایی کابینت آشپزخانه برای ارائه به گروه های اجرایی:

با مراجعه به طراحان کابینت مجرب و در نظر گرفتن همه اصول و موارد مذکور در مقاله پیش رو وقت آن رسیده که طرح های ارائه شده را نهایی کرده و با توجه به رعایت نکات فنی و اجرایی در اختیار گروهای اجرایی و کابینت کاران با تجربه قرار دهید.

انتخاب بهترین مجریان و کابینت کاران در زمینه اجرای کابینت آشپزخانه:

پس از مراجعه به طراحان دکوراسیون داخلی و رعایت همه نکات و قوائد در طراحی کابینت آشپزخانه،آنچه که نتیجه نهایی کار و ثمره همه ی تلاش های شما را پاسخگو خواهد بود به اجرا رسیدن و نهایی شدن پروژه اجرای کابینت آشپزخانه است. که همه ی این موارد با انتخاب مجریانی مجرب و کار آزموده در زمینه کابینت کاری و اجرای مصنوعات چوبی به نتیجه خواهد رسید. که در ادامه به نکاتی برای انتخاب درست مجریان مجرب در زمینه اجرای کابینت آشپزخانه کمک خواهد کرد خواهیم پرداخت.

  • انتخاب مجریان و کابینت کاران با تجربه و آشنا به اصول فنی و اجرایی کابینت آشپزخانه.
  • انتخاب مجریان و کابینت کارانی که مجهز به دستگاه ها و تهیزات روز دنیا در زمینه اجرای کابینت آشپزخانه باشند.
  • انتخاب مجریان و کابینت کارانی که توانایی اجرای طرح های ارائه شده را داشته باشند و به نقشه خوانی، نقشه های اجرایی و ساختمانی مسلط باشند.
  • مراجعه به رزومه کاری و پروژه های اجرا شده توسط این کابینت کاران و بررسی کیفیت اجرا،مصالح به کار برده شده در پروژه و مطابقت با طرح های ارائه شده.
  • بررسی سرعت عمل ،خوش قولی و رعایت دقت و زمان بندی در اجرای پروژه های اجرای کابینت آشپزخانه.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.