ایده هایی در مورد چیدمان دکوراسیون داخلی نشیمن ها

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ، یکی از مهمترین بخش هایی که همواره مورد توجه طراحان و دکوراتور ها می باشد، مربوط  به دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی یک منزل مسکونی است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که نوع طراحی و چیدمان در یک اتاق نشیمن می تواند عملکرد آن فضا را بهبود بخشد و یا آن را دچار مشکلات زیادی گرداند.

بهترین گزینه آن است که با مراجعه به کارشناسان در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی خانه و با در نظر گرفتن علائق شخصیتان و همچنین نکاتی که در مورد چیدمان و تغییر دکوراسیون نشیمن وجود دارند، سبکی متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب تا نشیمن شما فضایی گرم وصمیمی با خاصیت دعوت کنندگی داشته باشد.

چیدمان دکوراسیون داخلی نشیمن ها

نکاتی در مورد چیدمان اتاق نشیمن:

۱- ایجاد نقاط شاخص در دکوراسیون اتاق نشیمن:

زمانی که وارد فضایی می شوید، شاخص ترین  عنصر در دکوراسیون  توجه شما را به خود جلب می کند. در دکوراسیون نشیمن هایی با قابلیت جابجایی در چیدمان، استفاده از یک تابلو نقاشی یا آثار هنری زیبا  بر روی یک  دیوار با خاصیت مرکزی باعث ایجاد یک نقطه کانونی در فضا و ایجاد تعادل و تقارن در فضای داخلی می شود.

استفاده از عناصر شاخص در طراحی داخلی

۲- استفاده از چیدمان مبلمان به شکل ال(L):

 استفاده از مبلمان ال در دکوراسیون اتاق نشیمن کاربرد  زیادی دارد و همچنین جای مانور زیادی برای ایجاد فرم های ال شکل مختلف ایجاد می کند.

در چیدمان مبلمان خود می توانید از یک کاناپه یا مبل تکی در کنار مبلمان ال استفاده کنید. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید پیشنهاد می کنیم در انتخاب جهت ال مبلمان دقت کنبد و از پارچه هایی با جنس کتان، نخی یا پلی استر برای رویه مبل ال  با رنگ های خنثی استفاده کرده و برعکس برای مبل تکی پارچه هایی به رنگ های متفاوت و طرحدار انتخاب کنید.

 شما می توانید رنگ های دلخواه خود را از طریق کوسن ها یا لوازم تزئینی کوچک به چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن وارد کنید. سعی کنید همخوانی  رنگ های تیره و روشن  را در فضا حفظ کنید تا همواره توجه بیننده را جلب کند.

 این نوع چیدمان علاوه بر اینکه بیشترین  فضا ر برای  نشستن به شما می دهد ، امکان استراحت و دراز کشیدن  روی مبلمان و تماشای تلویزیون را هم به شما می دهد.

استفاده از مبلمان ال در دکوراسیون داخلی

۳-استفاده ازچیدمان مبلمان شناور در اتاق نشیمن:

در چیدمان یک فضا اکثر افراد مایلند مبلمان را در راستای دیوارها  قرار دهند، اما شما چیدمانی  خاص  برای دکوراسیون نشیمن خود  اجرا کنید.

مبلمان را در وسط فضا و به صورت  شناور قرار دهید، تا فضایی پویاتر  و پر تحرک تر را بوجود آورید، که حس زندگی و  شادابی بیشتری دارد.

انواع چیدمان در دکوراسیون داخلی

۴- استفاده از چیدمان مبلمان به شکل مربع:

یکی از روش های رایج در چیدمان مبلمان دکوراسیون اتاق نشیمن، قرار دادن آنها به شکل مربع است.

برای این نوع چیدمان مربعی فرضی در فضای نشیمن خود در نظر بگیرید  و  مبلمان  و کاناپه را در راستای اضلاع آن قرار دهید. این نوع چیدمان برای گپ و گفت  خانوادگی ایده آل است، زیرا  همه افراد می توانند یکدیگر را ببینند.

چیدمان دکوراسیون داخلی نشیمن ها

۵- استفاده از تقارن در چیدمان اتاق نشیمن:

در طراحی به شکل متقارن که عموما در سبک طراحی کلاسیک به وفور یافت می شود  طراحان  خطی را از مرکز فضای پذیرایی رسم کرده و در دو سمت این خط دکوراسیون خانه مانند تصاویر در آینه تکرار می شوند و هر آنچه  در سمت راست دیده می شود، در سمت چپ دکوراسیون نشیمن نیز وجود دارد.

در این سبک از طراحی برخی از عناصر  مانند شومینه، فرش و قالیچه، آینه و لوستر قاب عکس ها و… در مرکز فضا و به عنوان مرکز تقارن وجود دارند.

۶- استفاده از فرش در دکوراسیون اتاق نشیمن:

قالی و فرش در طراحی داخلی خانه  فضاها را تعریف  و محل قرار گیری مبلمان و دیگر اجزاء را مشخص می کند. همچنین فرش حس هم بستگی و اتحاد را در فضاهای  داخلی خانه ایجاد می کند و باعث می شود گرمتر و صمیمی تر به نظر برسد.

هیچ گاه تأثیز یک فرش خوب را در دکوراسیون داخلی خانه خود  دست کم نگیرید. با پهن کردن یک فرش در نشیمن خانه خود می توانید  تغییر شگفت آوری در دکوراسیون خود ایجاد کنید.

 می توان گفت فرش و قالیچه یک اثر هنری بر سطح زمین است که علاوه بر اینکه فضا را تلطیف می کند، تعادل و توازن را برای اتاق نشیمن شما به همراه می آورد.

نقش فرش در دکوراسیون داخلی

برای چیدمان منزل روش های گوناگونی وجود دارد که هر کدام از آنها مناسب فضاهایی با کاربری های خاص خود هستند. شما  می توانید با مراجعه به کارشناسان گروه طراحی ومعماری خانه که یکی از گروه های پیشرو در طراحی دکوراسیون داخلی  اصفهان است برای داشتن طراحی داخلی ایده آل و متناسب با خانه خود  کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.