انتخاب فرش در طراحی داخلی

استفاده از فرش از دیرباز در خانه های ایرانی از اولویت مهمی برخوردار بوده، تا اینکه امروزه فرش ها با طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلفی وارد بازار شده اند و این امر سبب شده که در انتخاب و پهن کردن این فرش ها قوانین و نکته هایی تعریف شود، که باید آن ها را در نظر گرفت. چرا که فرش ها قطعا تاثیر زیادی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما خواهند داشت و به دکوراسیون داخلی هر اتاقی بافت، گرما و جزئیاتی زیبا خواهد داد.

انتخاب فرش در طراحی داخلی اصفهان

1-هماهنگی فرش با کفپوش خانه:

قبل از انتخاب فرش های منزل خود ابتدا بایستی رنگ و جنس کفپوش منزلتان را انتخاب کنید، اگر رنگ کفپوش منزلتان را  خنثی انتخاب کردید، کار راحت تری در انتخاب فرش خواهید داشت، اما اگر رنگ های تیره مثل طیف قهوه ای انتخاب کردید، حتما باید فرش هایی را انتخاب کنید که با رنگ کفپوش ها هماهنگ باشد، البته برخی از طراحان داخلی معتقد هستند تضاد بین رنگ فرش و کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان خانه، باعث جلوه هر چه بیشتر فرش ها و ایجاد طراوت و شادابی در محیط می شود.

انتخاب فرش در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان

2-فضایی بزرگتر و دلبازتر با انتخاب فرش های روشن:

به طور کلی رنگ های روشن در طراحی دکوراسیون داخلی فضای خانه تان را بزرگ تر جلوه می دهد. این قانون حتی در مورد فرش ها هم صدق می کند. در کل اگر دکوراسیون داخلی تان روشن است رنگ فرش ها را هم به همین صورت  انتخاب کنید، اما اگر فضای بزرگی دارید بدون نگرانی فرش هایی با طرح های شلوغ، پر کار و خوش آب و رنگ انتخاب کنید.

انتخاب فرش در طراحی داخلی اصفهان

3-انتخاب فرش، متناسب با فضا:

این که فرش را برای کدام فضای داخلی با کاربری های مختلف استفاده می کنید نقش مهمی در انتخاب آن دارد، طبیعتا فرش اتاق نشیمن با فرش اتاق خواب و آشپزخانه  متفاوت است، به عنوان مثال برای فضاهای پر رفت و آمد مانند آشپزخانه و سالن نهارخوری  فرش هایی ضخیم تر و با رنگ های تیره انتخاب کنید تا دیرتر کثیف شوند و برای فضاهایی مانند نشیمن از فرش هایی ظریف تر و با رنگ هایی متناسب با سبک طراحی دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. در انتخاب فرش اتاق خواب ها طرح و رنگی متناسب با رو تختی ها و یا رنگ کاغذ دیواری اتاق انتخاب کنید.

انتخاب فرش در طراحی داخلی اصفهان

4- هم نشینی فرش با مبلمان:

انتخاب فرشی متناسب با طرح و رنگ مبلمان از اهمیت زیادی در ایجاد محیطی گرم و دلنشین دارد، انتخاب فرش هایی با رنگ های مکمل با مبلمانتان را در اولویت قرار دهید. البته مواردی مانند سبک دکوراسیون داخلی، ابعاد و رنگ بندی کل فضا هم در انتخاب فرش مهم هستند. محل قرار گیری فرش را به عنوان نقطه ای شاخص و مبلمان را به دور آن چیدمان کنید.

انتخاب فرش در طراحی داخلی اصفهان

5-انتخاب فرش متناسب با ابعاد فضا:

ابعاد و اندازه فرش را طوری انتخاب کنید که پایه مبلمان ها روی آن قرار نگیرد. این کار نه تنها ظاهری نامناسب به فرش شما می دهد بلکه عمر آن را هم کم می کند.

حتما نبایستی  فرش ها را دقیقا اندازه اتاق ها انتخاب کنید، بلکه اگر کمی از اتاق کوچکتر باشند مدرن تر و زیباتر به نظر می رسند و فضا را بزرگتر نشان می دهند.

انتخاب فرش در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان

6-استفاده از فرش در اتاق غذا خوری:

این روزها استفاده از فرش در اتاق غذاخوری مرسوم و به نوعی مد شده است که توجه به این نکته حائز اهمیت است. حتما از فرش هایی با رنگ بندی چرکتاب و طرحهای غیر برجسته استفاده شود تا حتی امکان دیرتر کثیف شده و به راحتی قابل تمیز کردن باشند.

انتخاب فرش در طراحی داخلی اصفهان

7-ترکیب سبک سنتی با مدرن با استفاده از فرش:

یکی از روش های مناسب برای ترکیب دو سبک سنتی یا آنتیک با سبک مدرن امروزی، استفاده از یک فرش با طرح و رنگ آنتیک در اتاقی مدرن است، البته  بهتر است قالیچه ای انتخاب کنیم که با رنگ لوازم مدرن شما هماهنگی داشته باشد.  پیشنهاد می شود که از قالیچه های پر رنگ تر استفاده کنید که  جذاب تر به چشم می آیند و رنگ و شخصیت تازه ای به دکوراسیون شما می بخشند و به آسانی می تواند به نقطه کانونی در طراحی دکوراسیونی مدرن تبدیل شود.

انتخاب فرش در طراحی داخلی اصفهان

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.