الهام از ترکیب رنگ های طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی

همواره یکی از دغدغه های مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی یک ساختمان با آن پیش رو هستیم،انتخاب ترکیب رنگ هایی زیبا و بکار گیری آن در طراحی داخلی آن است.

شاید انتخاب رنک در دکوراسیون داخلی ساختمان شما، نیازمند شناختی کلی از رنگ ها،خصوصیات ،ماهیت ،هارمونی  و ترکیبات رنگی مختلف است.اما گاهی اوقات ابزارهای دیگری هم می توانند کمک زیادی به انتخاب مناسب ترکیب رنگی مد نظر شما داشته باشند.ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

الهام از طبیعت در انتخاب ترکیبات رنگی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی:

دنیای اطراف شما پر از رنگ ها و تر کیبات رنگی متفاوتی می باشند، که همه و همه از بر گرفته از اصول زیبا شناختی و قوانین حاکم بر رنگ هاست. اگر به تعبیری دقیق تر بخواهیم بیان کنیم تمام آنچه که در مورد ترکیبات و اصول رنگ شناسی در تمامی کتب و مقالات آمده به نوعی بر گرفته از همان اصول و ترکیبات رنگ در طبیعت اطراف ما می باشد.

در مقاله پیش رو که توسط کارشناسان گروه طراحی داخلی و معماری خانه تهیه شده سعی بر آن شده است تا برخی از ترکیبات رنگی موجود در طبیعت را که شاید بارها و بارها از پیش چشممان گذشته است، ولی با دقت آن ها را بررسی نکرده ایم معرفی کنیم.

قهوه ای شتری +خاکستری موشی

این دو رنگ که ترکیبی از رنگ های خنثی و گرم است، ترکیبی آرامبخشی را ایجاد می کند، فضایی گرم و آرام پدید می آورد و همیشه زیبایی اش را در اثر مرور زمان حفظ خواهد کرد.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

گلبهی + صورتی و بنفش گل های بهاری

این طیف  رنگی که بر گرفته از گلهای بهاری می باشد، در کنار چوب ها یی با رنگ تیره، کمی طلایی و مشکی ترکیبی کاملا مدرن و اشرافی ایجاد می کند.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

سبز کله غازی(یشمی) + زرد طلایی

 در طراحی دکوراسیون داخلی ،رنگ های طلا و جواهرات اغلب یادآور سبک های کلاسیک طراحی داخلی از قبیل سبک  مراکشی و یا عثمانی هستند، که ترکیب آن با سبز کله قازی یا یشمی شکوهی خاص به آن می بخشد.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ گیلاسی + صورتی وجگری

این رنگ ها غالبأ اشتها آور و یادآور رنگ  پارچه های هندی هستند، که در شاخه رنگ های گرم قرار می گیرند که  برای خنثی کردن گرمای آن از رنگ سبز نیز می توان استفاده کرد.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

صورتی صدفی + سبز جلبکی

این ترکیب رنگی  که  تداعی گر طبیعت کنار دریا ، شنهای اطراف ساحل و صخره های پوشیده از جلبک است، ترکیبی بسیار مناسب در طراحی داخلی اتاق های دخترانه است.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

نارنجی خرمالو ای + نوک مدادی

این ترکیب رنگ ، از آن دسته ترکیباتی است که،تا هم نشینی آن کنارهم را با چشم نبینید زیبایی آن را باور نخواهید کرد.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

گاهی برای رسیدن به یک طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و مدرن بایستی پا را از کلیشه ها فراتر بگذارید و دل را در انتخاب رنگ به دریا بزنید، تا به زیبایی خاص و منحصر به فردی که مد نظرتان هست برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.