پروژه طراحی نما مدرن

پروژه طراحی نما آپارتمان مسکونی به سبک مدرن.

کارفرما: آقای اسفندیاری.

آدرس:اصفهان،شهرک امیر حمزه.

سبک:طراحی نما مدرن با استفاده از ترکیب آجر نسوز سفید، سنگ گرانیت مشکی.

طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه (idhome)

توضیحات:

یکی از مصالح رایج و پرکاربرد در طراحی نماهای ساختمان های امروزی آجر نما می باشد، که به دلیل گسترش روز افزون صنعت آجر سازی در ایران، امروزه آجرها در فرم ها، ابعاد و رنگ بندی های مختلف در اختیار طراحان و مجریان ساختمانی قرار دارد.

از دلایل مهم استفاده از آجر در طراحی نماهای خارجی ساختمان می توان به مواردی از قبیل قیمت مناسب، سازگاری با اکثر شرایط آب و هوایی، سهولت اجرا و همچنین تنوع زیاد در طرح ها، رنگها و ابعاد اشاره کرد.

گروه طراحی داخلی و معماری خانه سعی بر آن داشته است تا با ارائه مقالاتی در زمینه انواع سبک های آجرچینی در طراحی نماهای مدرن و آجر و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی، اطلاعاتی مفید و کاربردی را به شما طراحان و مجریان ساختمانی انتقال بدهد.

در واقع در طراحی نماهای آجری چندین پارامتر وجود دارد که شما قبل از هر اقدامی برای طراحی نمای خارجی ساختمان ها با کاربری های مختلف بایستی به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

پارامتر هایی که قبل از طراحی نما های آجری بایستی به آنها توجه ویژه ای داشته باشید:

  1. انتخاب سبک :در طراحی نماهای آجری انتخاب سبک طراحی نما، نقشی مهم در انتخاب آجر و طراحی و اجرای نمای ساختمان مورد نظر دارد.
  2. انتخاب نوع آجر از نظر جنسی که عموما به سه دسته: آجرهای رس، آجر های شیل و آجر های نسوز تبدیل می شوند.
  3. انتخاب سایز آجر در طراحی نما: امروزه آجر های در ابعاد متفاوتی به بازار ارائه می شوند که یا در ابعاد استاندارد و تعریف شده در بازار موجود هستند و یا طبق ابعاد سفارشی شما تولید می گردند.
  4. روش اجرا: روش اجرا در آجر چینی هم نقشی مهم در طرح نهایی نمای ساختمان شما دارد که عموما امروزه نماها به صورت سنتی و استفاده از مصالح ساختمانی اجرا می گردد و یا به صورت سازه خشک و همچنین به صورت چسبی هم قابل اجرا هستند.
  5. انتخاب نوع آجر چینی: نحوه قراردادن آجر ها روی یک دیگر از عوامل مهم دیگری است که امروزه مورد توجه طراحان و مجریان ساختمانی قرار گرفته است، بنابراین بوسیله این پارامتر می توانید به نمای خارجی ساختمان بافت بدهید.
  6. انتخاب فرم: در طراحی نماهای آجری انتخاب فرم هم از مواردی است که طراحان نما می توانند به وسیله آن اشکال مختلف هندسی را در نما با هم ترکیب کرده و فرم کلی نما را تعریف کنند.
  7. انتخاب رنگ آجر:رنگ آجر در نما نیز از عوامل مهمی است که در طراحی نما با فرم ها، بافت ها و حجم های مختلف نقشی مهم و تکمیل کننده را ایجاد می کند.
  8. بند کشی:در طراحی نماهای آجری می توان آجرها را با بندکشی و یا بدون بندکشی در کنار یکدیگر قرار داد که البته نماهای دارای بندکشی دارای استحکام بیشتری هستند.
  9. و…

نکاتی مهم در زمینه طراحی و اجرای نماهای آجری:

  • نماهای آجری را می توان در ترکیب با مصالح پرکاربرد دیگری از قبیل سنگ، شیشه، فلزات و یا مصالح ترکیبی دیگری که جهت استفاده در طراحی نما تولید شده اند استفاده کرد.
  • سعی کنید در طراحی نماهای آجری از ابعادی استفاده کنید که به مرور زمان دچار مشکل نشوند و همچنین از جنس و رنگ متناسب با شرایط آب و هوایی، اقلیم و فرهنگ هر منطقه استفاده کنید.
  • جذب آب و بندکشی، نقشی مهم و تأثیرگذار در دوام و پایداری نماهای آجری دارند.
  • در صورت استفاده از سیستم چسبی در اجرای نماهای آجری از چسب های مخصوص نماهای خارجی استفاده نمایید.
  • در صورت لزوم بر روی نماهای آجری می توانید از پوشش های نانو مخصوص نماهای خارجی استفاده کنید.
  • آجر نماها با ابعاد بزرگ حتما بایستی اسکوپ شوند در غیر اینصورت احتمال ریزش آنها وجود دارد.
  • رنگ نما نیز نقشی مهم در جذب گرما و انتقال حرارت به فضاهای داخلی ساختمان ایفا خواهد کرد، بنابراین در انتخاب رنگ متناسب با شرایط آب و هوایی و موقعیت قرارگیری نمای ساختمان نیز توجه کنید.
  • و…