طراحی نما مدرن

پروژه طراحی نما جنوبی آپارتمان مسکونی به سبک مدرن.

کارفرما: آقای اسفندیاری.

آدرس:اصفهان،شهرک امیر حمزه.

سبک:طراحی نما جنوبی مدرن با استفاده از ترکیب آجر نسوز سفید،سنگ گرانیت مشکی و فلشینگ و U فلزی مشکی.

طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه (idhome)

توضیحات:

موقعیت قرار گیری زمین در پروژه های ساختمانی عموما به چندین حالت تقسیم می شود که عبارتند از:

ساختمان های جنوبی:این ساختمان ها عموما از سمت جنوب به گذر و از سمت شمال،شرق و غرب به پلاک های دیگر متصل هستند.

ساختمان های شمالی:در این ساختمان ها عموما سمت شمال به گذر و از سمت جنوب،شرق و غرب به پلاک های دیگر متصل هستند.

ساختمان های شمالی،جنوبی یا دو کله:در این ساختمان ها دو سمت شمال و جنوب به گذر و از جهات دیگر به پلاک های مجاور متصل می باشند.

ساختمان های دو نبش:به ساختمان هایی گفته می شود که از سمت جنوب و یا شمال به گذر و سر نبش گذرها وجود دارد و عموم از طرف شرق و یا غرب نیز به گذر راه دارد.

ساختمان سه نبش: به ساختمانی گفته می شود که از سمت شمال و جنوب و یا یکی از جهت های شرق و یا غرب به گذر راه دارد.

چرا جهت قرار گیری زمین ساختمان ها مهم هستند:

محل قرار گیری و موقعیت جغرافیای زمین ساختمان نقشی تعیین کننده در طراحی پلان و نمای خارجی ساختمان دارد و مشخص می کند که ساختمان شما از چه جهاتی به گذرها و از چه جهاتی به پلاک های مجاور متصل است.

از دلایل اصلی مهم بودن موقعیت جغرافیایی زمین در طراحی نما ساختمان می توان به موقعیت مجاورت ساختمان با ساختمان های دیگر و گذرها و همچنین جهت و نوع نور طبیعی که در طول روز می گیرند اشاره کرد.

ملاحظات طراحی نمای پروژه مذکور:

پروژه مورد نظر در واقع یک ساختمان شمالی است،که از جهت شمال به گذر و از جهات دیگر به واحد های دیگر متصل هستند.این نوع ساختمان ها علاوه بر نمای شمالی،نمای جنوبی هم دارند،اما امکان دید کلی این نما صرفا از داخل ساختمان و توسط ساکنان آن ساختمان و یا ساختمان های مجاور وجود دارد،بنابراین از درجه اهمیت کمتری نسبت به نمای اصلی و مجاور به گذر اصلی برخوردار است.

  • در این نوع نماها عموما کارفرما تصمیم به ساده تر اجرا شدن آن و استفاده کمتر از حجم ها و فرم ها در طراحی نمای ساختمان می گیرد.
  • بهتر است متریال بکار رفته در نمای جنوبی در ساختمان های شمالی با دیگر بخش های ساختمان تناسب داشته باشد تا ساختمان یکپارچگی خود را حفظ کند
  • شما می توانید این نما ها را نورپردازی کنید،زیرا نوپردازی این نماها تأثیر چشمگیری در زیبایی محوطه و حیاط ساختمان دارند
  • عموما مصالح و سبک طراحی نماهای جنوبی در ساختمان های دو کله و یا شمالی جنوب منطبق بر طراحی محوطه و حیاط و پارکینگ ساختمان صورت می گیرد.
  • در نماهای جنوبی ارتفاع پنجره و تراس ها از کف اصلی ساختمان بایستی 110 سانتی متر باشد،که می توانید بخشی از آن را با مصالح و بخشی دیگر از آن را با نرده ثابت مطابق با قوانین و مقررات ساختمان پوشش دهید.
  • بهتر است در طراحی نماها از سنگ و یا فلشینگ های فلزی و کامپوزیت برای آبچکان ها و باران گیرها استفاده کرد.
  •  نماهای جنوبی ساختمان به علت اینکه نور صبحگاهی را دارند،بایستی به گونه ای طراحی شوند که ساختمان بیشترین نور طبیعی را بگیرد.
  • در طراحی نماها بهتر است هرجا که بخواهیم سایز و یا فرم چیدمان آجر ها را عوض کنیم از  بند کشی و یا ابزار های فلزی جداکننده استفاده کرد.
  • انتخاب مصالح متناسب با نمای مورد نظر،فرم چیدمان،ابعاد،رنگبندی،نورپردازی و نوع بند کشی از مواردی است که در شکل گیری یک نمای ایده آل اثر گذار خواهد بود.

گروه طراحی داخلی و معماری خانه مجری و طراح نماهای مدرن ساختمانی آماده همکاری و ارائه خدمات ساختمانی در زمینه طراحی نما در اصفهان،طراحی محوطه و فضای سبز در اصفهان و اجرای نما در اصفهان می باشد.