طراحی محوطه وفضای سبز و نما ساختمان مسکونی

پروژه طراحی محوطه،فضای سبز و نما مسکونی

متراژ: 80 متر

کارفرما: آقای مهندس پور محمد باقر

آدرس: اصفهان – خیابان خاقانی

طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه (idhome)

توضیحات:

یکی از بخش های ساختمان های مسکونی که می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی ساختمان و ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای ساکنین آن باشد،محوطه وفضای سبز و یا به اصطلاح عموم باغچه و محیط حیاط آن می باشد.

در گذشته های نچندان دور حیاط خانه ها شامل بخش های متعددی بود،که هر کدام از این بخش ها جهت ایجاد محیطی مفرح و شاد  برای اعضای خانواده و برخی دیگر جهت استفاد و با کاربری ویژه ای طراحی می شد.

اما آنچه که امروزه از حیاط های ساختمان های قدیمی برای ما به یادگار مانده تنها بخش کوچکی از فضاهای کلی ساختمان و وارد کردن بخشی از طبیعت به داخل خانه های امروزی است.

در طراحی محوطه و فضای سبز ساختمان های امروزی در ابتدای امر بایستی مسیر های رفت وآمد،ورودی های نفر رو و ماشین رو و محل پارک خودرو ها را تأمین کرد و در مرحله ی بعدی نیز در فضا های باقیمانده المان های مورد نیاز و موجود در طراحی محوطه و فضای سبز را در پلان کلی جا نمایی کرد.

برخی از نکات مهم در طراحی محوط و فضای سبز:

1-ابتدا محل درب های نفر رو و ماشین رو را با در نظر گرفتن نکات طراحی و قوائد موجود مشخص کنید.

2-محل پارک خودرو ها و تأمین پارکینک مورد نیاز مطابق با اصول ابعادی و قوائد موجود برای طراحی پارکینگ ها.

3_ مشخص کردن مسیر های رفت و آمد و دسترسی ها در طراحی محوطه.

4_انتخاب محل مناسب برای ایجاد پوشش گیاهی و مشخص کردن نوع و چگونگی کاشت و چیدمان پوشش گیاهی سازگار با شرایط زیست محیطی.

5-انتخاب و جایگذاری اصولی المان های دیگر در طراحی فضای سبز از قبیل(دیوار سبز،آبنما،آتشکده،باربیکیو،آلاچیق،نیمکت ها و محل استراحت،استخر،برکه ها و آبشار های مصنوعی و……..)

6-نور پردازی در طراحی محوطه و فضای سبز یکی از ارکان مهم در زمینه زیبا سازی و بهبود کیفیت فضا می باشد.

گروه معماری و طراحی خانه یکی از گروه های پیش رو در زمینه طراحی محوطه و فضای سبز در اصفهان و طراحی نما در اصفهان می باشد که با دار بودن اکیپ های طراحی داخلی و محوطه و اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان آماده انجام کلیه پروژه های اجرایی و طراحی و همچنین پروژه های بازسازی ساختمان در سطح شهر اصفهان می باشد.