طراحی داخلی دوبلکس

پروژه طراحی داخلی دوبلکس

متراژ: 220 متر – دوبلکس

کارفرما: آقای دکتر آقا اسماعیلی

آدرس: اصفهان-خیابان حکیم نظامی

طراحی شده توسط گروه طراحی و معماری خانه (idhome)

توضیحات:

در طراحی داخلی ساختمان های دوبلکس که امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. علاوه بر زیبایی ظاهری بایستی محدودیت های پیش رو در روند طراحی که بعضی از آن ها ناشی از قوانین مربوط به ساختمان های امروزی و برخی ناشی از وجود محدودیت های تأسیساتی می باشد در نظر گرفت که در ادامه به مواردی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

1-ارتفاع سقف:

در طراحی دوبلکس ها ارتفاع سقف نقش مهمی در روند طراحی داخلی آن ایفا می کند و از محدودیت های پیش رو می توان به  وجود ارتفاع نسبتا کوتاه در سقف ها اشاره کرد که با وجود تأسیسات سقفی موجود در ساختمان های امروزی این مشکل دو چندان نیز خواهد شد.

2-محدودیت های ابعادی:

از طرف دیگر با کوچکتر شدن ابعاد ساختمان های امروزی بهینه سازی ابعادی و استفاده حد اکثر از فضا های داخلی از اولویت های اولیه طراحان داخلی می باشد که در ساختمان های دوبلکس که در واقع ارتباط بین طبقات به وسیله پله با فرم های مختلف صورت می گیرد بخشی از فضای داخلی به محل قرار گیری این پله ها که عموما فضای زیادی را از ساختمان می گیرد اختصاص می یابد که با وجود افزایش زیبایی ظاهری به کاهش کارایی بخش هایی از فضای داخلی ساختمان ها منجر می شود.

جمع بندی:

با توجه به موارد مذکور که از مشکلات عمده در طراحی داخلی دوبلکس ها محسوب می شود به این نتیجه می رسیم که با ایجاد یک طراحی پلان منسجم و مناسب که در آن نوع و فرم پله و محل قرار گیری آن، به صورتی حساب شده و مشخص تعیین شده باشد می توان از ایجاد پرت های فضایی تا حد ممکن جلوگیری کرد.

و از طرف دیگر با در نظر گرفتن چیدمان تأسیساتی ساختمان متناسب با طرح داخلی آن در محلی ایده آل و مناسب می توان از مشکلات ناشی از کاهش ارتفاع سقف ها تا حدود زیادی جلو گیری کرد.

نمونه کارهای دیگر طراحی داخلی اصفهان را نیز میتوانید در بخش پروژه مشاهده کنید .